MPK Tarnów rozpisało przetarg na dostawę pierwszych autobusów elektrycznych. Przewoźnik chce nabyć aż 17 elektrobusów wraz z ładowarkami zajezdniowymi oraz jedną ładowarką mobilną. Zamówienie jest dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny.
MPK Tarnów ogłosiło przetarg na dostawę 17 nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Będą to pierwsze elektrobusy we flocie spółki. MPK wymaga dostarczenia 9 podwójnych ładowarek stacjonarnych o mocy 120 kW każda, zdolnych ładować jednocześnie dwa autobusy z mocą 60 kW każdy oraz jednej mobilnej ładowarki o mocy 30 kW. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych (osobno na autobusy a osobno na ładowarki).
Autobusy muszą być fabrycznie nowe oraz w pełni niskopodłogowe, z podłogą na wysokości od 32 do 34 centymetrów nad ziemią. Długość pojazdów określono w przedziale 11,8-12,5 metra. Autobusy mają zabierać na pokład minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących.
Moc silnika (centralnego) lub silników elektrycznych w osi napędowej nie może być mniejsza niż 160 kW. Napęd wyposażony w system rekuperacji energii a nominalna pojemność magazynu energii to co najmniej 400 kWh, natomiast energia dostępna dla użytkownika nie może być mniejsza niż 340 kWh. Wielkość magazynu energii ma pozwolić na pokonanie co najmniej 200 kilometrów zarówno w okresie letnim jak i zimowym, przy pełnym wykorzystaniu klimatyzacji/ogrzewania oraz przy pełnym obciążeniu.
Ładowanie magazynu energii ma odbywać się poprzez złącze plug-in. Układ drzwi to 2-2-2. W pojazdach będzie klimatyzacja, ogrzewanie, system monitoringu wizyjnego oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.
Poza dostawą pojazdów wykonawca ma także zaprojektować oraz zbudować stanowiska do ładowania autobusów na terenie zajezdni zamawiającego.
Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast budowa stacji ładowania ma zająć maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy, jednak nie później niż w dniu dostawy pierwszych pięciu autobusów elektrycznych.
W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum jedno zamówienie opiewające na dostawę co najmniej pięciu autobusów elektrycznych klasy M3 w ramach jednego zamówienia a także co najmniej jednego zamówienia dotyczącego dostawy minimum 4 ładowarek do autobusów elektrycznych.
O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, a także parametry techniczne - 35% i okres gwarancji - 5%.
Zakup ma zostać dofinansowany ze środków z programu Zielony Transport Publiczny, a dokładniej z jego trzeciej edycji. Jak na razie wciąż nie ogłoszono jego wyników.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.