Miejski przewoźnik z Włocławka rozpisał właśnie przetarg na dostawę dwóch niskopodłogowych autobusów klasy midi. Dotychczas takie pojazdy dostarczał przewoźnikowi wyłącznie Solaris.
Autobusy, które zamawia MPK Włocławek mają być fabrycznie nowe i całkowicie niskopodłogowe. Mają posiadać trzy wejścia, z których pierwsze będzie miało drzwi jednoskrzydłowe, a pozostałe dwuskrzydłowe. Klimatyzację będzie miał do dyspozycji tylko kierowca, ale w przedziale pasażerskim znajdą się szerokie rozsuwane okna.
W pojeździe musi zmieścić się 83 pasażerów, siedzenia dla wygody pasażerów mają być wyściełane miękkim materiałem. Tylna ściana pojazdu musi być przynajmniej w części przeszkolna, co z przetargu wyklucza producentów zabudowujących ją bez szyby (tak robi m.in. Solbus, który oferuje 10 metrowego SM10 znanego m.in. z Warszawskich ulic). Autobus musi być wyposażony w rampę ułatwiającą wjazd do autobusu osób niepełnosprawnych. Ciekawostką jest także zapisanie w specyfikacji przetargowej konieczności montażu 3 gniazd USB do ładowania smartfonów.
Silnik autobusu musi spełniać normę emisji spalin Euro 6, tym razem ma być to silnik spalinowy, bez elektrycznego wspomagania, które MPK Włocławek zażyczyło sobie w przypadku zamówienia zrealizowane w połowie 2015, kiedy to Solaris dostarczył do miasta pierwsze w jego historii
3 hybrydowe autobusy 12 metrowe.
Koperty z ofertami otwarte zostaną 22 grudnia 2015. Od momentu wyłonienia zwycięzcy przetargu i podpisania umowy wykonawca będzie miał 18 tygodni na wyprodukowanie dwóch autobusów.