We Wrocławiu otwarto oferty na usługi transportowe jako podwykonawca tamtejszego MPK, zaplanowane do początków 2025 r. Znalazło się czterech chętnych, w tym kursujący już po Wrocławiu Michalczewski, ale najtańszą ofertę złożył Mobilis.
MPK Wrocław na usługę przeznaczył 124 770 243,33 zł brutto. Okazuje się, ze dwóch oferentów zmieściło się w budżecie. To Mobilis, który przedstawił ofertę na 120 996 200 zł brutto i Arriva Bus 121 205 300 zł brutto.
Również pozostałe oferty, choć nie mieszczące się w budżecie, są zbliżone cenowo. Dolnośląskie Linie Autobusowe zaproponowały usługi za 125 853 600 zł brutto, a Michalczewski był gotowy wozić pasażerów za 126 218 000 zł brutto.
Co ciekawe Mobilis zaproponował najtańszą stawkę za wozokilometr przejechany autobusami MAXI (9,02 zł), za to najdroższą za przejazd przegubowcami (13,08 zł). W sumie dało to najniższą ofertę.
Zamówienie dotyczy usług przewozowych na ok. 5 lat (do końca lutego 2025 r.) wykonywanych 16 autobusami jednoczłonowymi (plus dwa rezerwowe) oraz 10 autobusami dwuczłonowymi (plus dwa rezerwowe. W sumie szacowana wielkość zamówienia dla zwykłych autobusów to 7,14 mln wozokilometrów, a dla przegubowców 3,43 mln wozokilometrów. Co ciekawe to powtórzony przetarg. Kilka miesięcy wcześniej MPK Wrocław szukało przewoźnika dysponującego 40 autobusami, ale oferty znacznie przekraczały budżet, więc wymagania nieco zmniejszono.
Ponieważ jedynym kryterium przetargu jest cena, Mobilis zapewne go wygra, mimo niewielkich różnic w ofertach.
Zgodnie z założeniami pierwsze osiem autobusów MAXI i jeden rezerwowy powinny zacząć jeździć już 18 stycznia przyszłego roku. Pozostałe jednoczłonowe autobusy mają wyjechać na ulice Wrocławia z początkiem lutego. Przegubowce są na nich spodziewane od 4 kwietnia.