MPK Wrocław otrzymało tylko jedną ofertę w jednej z dwóch części zamówienia na nowe autobusy spalinowe zasilane olejem napędowym. Przekracza ona jednak budżet MPK, które chce pozyskać łącznie 200 nowych autobusów o różnych długościach.
MPK Wrocław
prowadzi ogromne postępowanie na dostawę 200 nowych autobusów spalinowych w formie 10-letniej dzierżawy. Przetarg podzielono na dwa zadania, a każde z nich dotyczy dostawy 100 pojazdów. Pierwsza część dotyczy dostawy 55 autobusów klasy Mega, 38 klasy Maxi oraz 7 klasy Midi. Druga część ogranicza się tylko do autobusów 12-metrowych - w liczbie 58 oraz 18-metrowych - w liczbie 42.
W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. W pierwszej części postępowania wpłynęła tylko jedna oferta - autorstwa konsorcjum Daimler Buses Polska oraz Pekao Leasing, które wyceniło zadanie na 410,537 mln złotych brutto. Budżet MPK w tej części przetargu to niecałe 384 mln złotych brutto.
W drugiej części postępowania, na realizację której MPK chce przeznaczyć niecałe 333 mln złotych brutto, nie wpłynęła żadna oferta.
Przewoźnik z Wrocławia ma więc co analizować, bowiem dzierżawa 200 pojazdów miała pomóc mu wycofać z użytkowania najstarsze autobusy bez klimatyzacji a przede wszystkim zrezygnować z obu podwykonawców - firm Michalczewski oraz Mobilis, o czym
pisaliśmy kilka dni temu.
MPK Wrocław jest za to blisko zakupu 21 nowych autobusów elektrycznych, które ma dostarczyć Solaris. Przewoźnik
wybrał najlepszą ofertę na dostawę pojazdów i od razu poinformował o chęci realizacji całości zamówienia, a więc podstawy wraz z opcją, przez co do Wrocławia mają trafić 12- oraz 18-metrowe Solarisy.