Decyzją prezydenta Wrocławia MPK we wrześniu przejmie nadzór nad torowiskami i siecią. Ma to usprawnić i przyspieszyć remonty. W tej chwili przygotowane są umowy i procedury. MPK szuka do pracy też inspektorów od utrzymania sieci i torów.
Od jesieni to MPK ma zajmować się nadzorem nad stanem wrocławskich torowisk tramwajowych. – Obiecałem
przeprowadzenie audytu torowisk i przedstawiłem już jego rezultaty. Złożyliśmy zamówienie na produkcję rozjazdów i szyn i sukcesywnie je wymieniamy. Żeby usprawnić prace, jesienią przekażemy MPK nadzór nad torowiskami – ogłosił Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Do tej pory zajmował się tym Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Przejęcie obowiązków przez MPK ma usprawnić prace nad poprawą stanu torowisk i sieci, bo kto wie więcej o nich, niż korzystający z niej na co dzień pracownicy i prowadzący tramwaje MPK.
Przejęcie nadzoru ma nastąpić jesienią. Formalnie będzie zajmować się tym jednostka powołana w ramach wrocławskiego MPK. Na razie roboczo nazywa się Zakład Torów i Sieci. – Wraz z drużyną MPK dołożę wszelkich starań by przywrócić je do stanu oczekiwanego przez wrocławian i na miarę ambicji Wroclove. Jeszcze w trakcie wakacji pokażemy sposoby i terminy realizacji tego planu – poinformował Krzysztof Balawejder, szef MPK. W tej chwili ustalane są procedury, przygotowywane umowy. Na stronach internetowych MPK pojawiły się też pierwsze nabory specjalistów od sieci i inspektorów nadzoru inwestycji drogowych.
Taki system, kiedy to użytkownik zajmuje się utrzymaniem infrastruktury sprawdza się dobrze już od lat m.in. w Warszawie. – W Tramwajach Warszawskich jest wyspecjalizowana jednostka, czyli Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów powołany do pełnej opieki nad stanem torowisk, sieci trakcyjnej i całej infrastruktury, która zapewnia sprawną eksploatację systemu. Modernizacje i naprawy infrastruktury Tramwaje Warszawskie prowadzą w ramach środków przekazywanych z budżetu miejskiego – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy warszawskiej spółki.