MPK Wrocław zleciło wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień dla remontu torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej w ciągu Żmigrodzkiej i al. Hallera. W sumie robotami ma zostać objęte ponad 3,5 km toru pojedynczego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień dla dwóch zadań związanych z remontem torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej. Jedno z nich obejmuje trasę w al. Hallera między Mielecką a Ojca Beyzyma, a drugie trasę w ciągu Żmigrodzkiej od Broniewskiego do Bałtyckiej. Ogólny stan torowiska w obu przypadkach określany jest jako zły – luźne śruby i wkręty, zdegradowane podkłady drewniane, duże zużycie powierzchni tocznej i bocznej szyn. Torowisko nie spełnia też wymagań równości w pionie i profilu.
Pracami w ciągu Żmigrodzkiej objęte będzie 1355 metrów toru pojedynczego. Dwutorowa linia znajduje się poza pasem drogowym. Nawierzchnia torowa jest klasyczna: podsypka tłuczniowa oraz podkłady drewniane i betonowe. Nie ma odwodnienia. Wykonane ma zostać nowe torowisko z podbudową, odwodnieniem. Przewidziano remonty przejazdów i przejść, a także przebudowę sieci trakcyjnej wraz ze słupami kratownicowymi oraz wybranymi słupami ST(O)R.
mat. MPK WrocławW sumie, w przypadku al. Hallera, zakres zamówienia obejmuje 2207 metrów toru pojedynczego. Nawierzchnia dwutorowej linii poprowadzonej w pasie dzielącym wykonana jest w formie klasycznej w postaci podsypki tłuczniowej oraz podkładów drewnianych bądź betonowych. Brakuje odwodnienia. Zakres prac przewiduje wykonanie nowej nawierzchni i podbudowy, systemu odwodnienia, remont przejazdów drogowych i przejść dla pieszych, wymianę kabli zasilających, sieci trakcyjnej, słupów kratownicowych oraz wybranych słupów ST(O)R.
mat. MPK WrocławTermin składania ofert mija 8 stycznia. O wyborze decydują cena (60%) oraz termin realizacji zamówienia (40%). Na opracowanie dokumentacji przeznaczono 90 dni.