Remont skrzyżowania ul. Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej, dalszy ciąg zielonego torowiska w al. Hallera i rozjazdy od strony ul. Powstańców Śląskich i Grabiszyńskiej – to kolejne ważne inwestycje, jakie przynosi trwająca #TORYwolucja MPK Wrocław.
Program poprawy stanu wrocławskiej tramwajowej infrastruktury nie zwalnia. Już w sobotę (25 września) rozpoczną się kolejne nowe inwestycje miejskiego przewoźnika. Poprawią one bezpieczeństwo podróżnych i wygodę mieszkańców. Widok na lepsze tory
Prace u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej MPK zacznie od wymiany skrzyżowania torów.
– To jedno z ważniejszych miejsc na naszej komunikacyjnej mapie, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku, przez które przebiegają bardzo popularne wśród mieszkańców i turystów linie tramwajowe łączące np. zachód ze wschodem Wrocławia. Dlatego jest to inwestycja tak ważna dla całego miasta – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
W tym czasie tramwaje linii 6 i 7 w stronę pętli Kowale i Poświętne od Renomy pojadą przez Podwale, koło Narodowego Forum Muzyki i ul. Kazimierza Wielkiego do Szewskiej. Linia 15 do Poświętnego będzie kursowała przez pl. Legionów, ul. Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i Szewską, a linia 4 – w obie strony ulicą Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego do pl. Społecznego. Pierwszy etap prac potrwa około miesiąca.
W listopadzie – po przerwie związanej z dniem Wszystkich Świętych i koniecznością zachowania pełnej przejezdności dla tramwajów dowożących wrocławian na cmentarze – torowcy zajmą się kolejnym etapem: wymianą rozjazdu i fragmentu torów na ul. Widok. Pozwala on skręcać tramwajom jadącym od opery w stronę przystanku „Świdnicka” lub jechać prosto w ul. Szewską.
MPK, w ramach całej inwestycji, oprócz szyn i rozjazdów wymieni także zabudowę i konstrukcję nawierzchni w miejscach, w których przez tory tramwajowe przejeżdżają auta.
Hat-trick w alei Hallera
W ciągu al. Hallera MPK rozpocznie aż trzy istotne inwestycje.
Pierwsza z nich to kontynuacja zielonego torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielecką do ul. Powstańców Śląskich, o którego urządzenie w tym miejscu prosili mieszkańcy. Mowa o ponad 1500 metrach toru pojedynczego (około 750 metrów dwutorowej trasy).
– Wymienimy tam podkłady, szyny, wyremontujemy przejścia dla pieszych. Zielone torowisko będzie cichsze w eksploatacji niż dotychczasowe, wykonane w tradycyjny sposób – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. Ponadto trawa na torach służy środowisku – gromadzi ona bowiem wodę i sprzyja walce z tzw. miejskimi wyspami ciepła.
W czasie prowadzonych prac tramwaje będą kursować objazdami – linie 20 i 70 od ul. Powstańców Śląskich do pętli Krzyki, a linia 74 od ul. Grabiszyńskiej do Oporowa. Wzdłuż alei Hallera uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza 720.
Przewoźnik wykorzysta ten czas, aby zająć się jeszcze dwoma inwestycjami w tym miejscu: wymianą rozjazdów od strony ul. Powstańców Śląskich i od strony ul. Grabiszyńskiej. Będą one wyposażone w nowe, zdalnie sterowane zwrotnice z systemem ogrzewania i odwodnienia. Dzięki temu przewoźnik ograniczy ryzyko awarii i zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tej części miasta.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.