Przedmiotem zamówienia jest przebudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich 209. W postępowaniu przewidziano również opcję w postaci budowy hali pojazdowej, wiaty rowerowej, wiaty magazynowej oraz wiaty na wózki tramwajowe.
Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącego układu torowego o dodatkowe tory, zwiększające pojemność zakładu, likwidację lub zmianę funkcji obiektów nieużytkowanych (np. basenu ppoż., wiaty magazynowej), rozbudowę istniejących hal. Poza zakresem zamówienia jest zabytkowy zespół trzech hal postojowych.
Ogólna długość nowych torów wraz z rozjazdami wynosi 1918 mpt. Przewidziano 24 nowe rozjazdy. Powstaną nowe obiekty. Wybudowana zostanie hala obsługi codziennej, składają się z dwóch torów przejazdowych. Jej długość to 73 m. Przewidziano też dwukondygnacyjny budynek biurowy na planie trójkąta, który przylegać będzie do hali obsługi codziennej oraz hali magazynowej. Kolejny obiekt to hala magazynowa – to jednokondygnacyjny obiekt z antresolą o długości 20,37 m i szerokości 15,97 m. Będzie on przylegać do hali obsługi codziennej, budynku trafostacji i budynku biurowego.
Termin składania ofert minął 23 maja. Wystartowały trzy firmy z ofertami od 42,6 mln zł do 59,9 mln zł. W zeszłym tygodniu – 5 lipca – postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrał Zakład Sieci i Zasilania, który złożył najtańszą ofertę, opiewająca na kwotę 42,635 mln zł brutto, w tym 31,652 mln zł za zadanie podstawowe. Teraz wynik musi się uprawomocnić. Na realizację całości zamówienia przewidziano 14 miesięcy. Prace będą prowadzone pod ruchem.
Rozpoczęły się też prace przy
wymianie rozjazdów przy wjeździe do zajezdni. Roboty są wykonywane w ramach oddzielnego kontraktu.