Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław, podsumował działania i przedstawił przed radą miasta plany na najbliższe lata. Program inwestycyjny obejmuje m.in. przebudowę i rozbudowę zajezdni tramwajowych, co jest konieczne dla obsługi nowych tramwajów.
Prezes MPK w swoim wystąpieniu zapowiedział modernizację zajezdni. Jest to konieczne, by pomieścić 46 nowych tramwajów Moderus Gamma.
Zostanie rozbudowany układ torowy zajezdni Ołbin, pojawi się dwutorowy wyjazd w kierunku Trzebnickiej. Istniejąca hala zostanie rozbudowana, powstać ma też nowa hala od strony ul. Krętej. Obiekt pomieści 123 pełnych składów o długości 32 m.
Pojemność zajezdni Borek zwiększy się do 123 tramwajów – to jest o 23 wozy więcej niż obecnie. Jak podaje MPK, przebudowane zostaną wyjazdy, przewidziano budowę kilometra nowych torowisk. Powstaną hala magazynowa lekkiej konstrukcji oraz wiata magazynowa na odpady poprodukcyjne. Rozbudowane zostanie zaplecze socjalne, powstanie też wiata rowerowa.
Przewidziano też drobne prace na terenie zajezdni Gaj. Roboty obejmują modernizację hali nr 2 i termomodernizację budynku administracyjnego. Zakres prac to regulacja torów, wyrównanie posadzki, wykonanie pomostu, odsłonięcie ceglanej elewacji i wykonanie elewacji w formie płytek ceglanych komponującej się z zabytkową halą, przygotowanie dachu do fotowoltaiki.
Wcześniej miasto zrezygnowało z budowy zajezdni Nowe Żerniki, która miała pomieścić 150-200 tramwajów.
Powodem tej decyzji były cięcia budżetowe w dobie pandemii.
Zajezdnia Ołbin
Zajezdnia Borek