MPK-Łódź prowadzi postępowanie na dostawę 10 częściowo niskopodłogowych i używanych tramwajów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – chodzi o kolejne pojazdy z Jeny.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 używanych tramwajów. Pojazdy nie mogą być starsze niż 1993 r. MPK stawia ponadto warunek, że tramwaje powinny być wyprodukowane z przeznaczeniem do eksploatacji w kraju należącym obecnie do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Konstrukcja i parametry pojazdy powinny oczywiście dawać możliwość dopuszczenia do ruchu na terenie Polski.
Tramwaje o długości 24-32 m mają posiadać co najmniej trzy człony. Szerokość określono na 2,3-2,4 m, a pojemność na 130 pasażerów (przy normie 4 os. na 1 m2), w tym min. 45 na miejscach siedzących. Wymagany udział niskiej podłogi to 70% (tj. z wysokością maks. 350 mm w strefie drzwi i 400 mm w pozostałych strefach). Wymagane są trzy pary podwójnych drzwi o szerokości min. 1200 mm.
Pojazd powinien posiadać co najmniej dwa wózki napędowe i nie mniej niż trzy asynchroniczne trójfazowe silniki trakcyjne o łącznej mocy min. 300 kW. Znamionowe napięcie zasilania określono na 600V DC, ale zamawiający dopuszcza zakup tramwaju dostosowanego do zasilania 750V DC – pod warunkiem, że będzie możliwość eksploatacji przy napięciu 600V DC.
Termin składania ofert mija 7 czerwca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do końca roku.
Łódź
kupiła pierwszą partię 10 używanych tramwajów GT6M-ZR z Jeny w zeszłym roku. Tamtejsze przedsiębiorstwo posiadało w sumie 33 wozów tego typu. Są one wycofywane z ruchu w związku z dostawami
nowych Tramlinków od Stadlera.