MPK-Łódź rozstrzygnęło przetarg na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów. O zamówienie ubiegały się dwie firmy – Volvo i Solaris. Ostatecznie wygrała ta pierwsza – Volvo, choć nieznacznie droższe, pokonało konkurenta w ocenie technicznej.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 17 nowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje także dostawę i wyposażenie dwóch stanowisk naprawczych do Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 1. Przewidziano też opcję na zakup dalszych sześciu autobusów. Długość autobusów określono na 11,8-12,5 m. Wymagany jest silnik o mocy co najmniej 140 kW. Założono ładowanie pojazdów przy wykorzystaniu ładowarki plug-in oraz pantografu odwróconego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj. Infrastruktura do ładowania jest przedmiotem
oddzielnego przetargu.
Termin składania ofert minął miesiąc temu. Wystartowały dwie firmy, ale różnica w cenie jest niewielka. Solaris wycenił pojazdy na 64,067 mln zł brutto, natomiast Volvo Bus – na 64,501 mln zł brutto. Obie oferty sporo przewyższają budżet, który określono na 44,329 mln zł brutto.
Przewoźnik postanowił zwiększyć jednak budżet i rozstrzygnął dziś (5 sierpnia) przetarg. Wygrało Volvo, które otrzymało łącznie 99,46 punktów na 100 możliwych, pokonując konkurenta w kryterium parametrów ekologicznych (czyli deklarowanego zużycia energii) i nieznacznie w ocenie parametrów techniczno-użytkowych. Solaris otrzymał 94,70 punktów.
Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14-15 miesięcy od podpisania umowy. O skorzystaniu z prawa opcji Łódź może zdecydować do końca przyszłego roku. Przewidziano obsługę linii nr 80 Retkinia – Janów. Przewoźnik wymienia też linie 83 i 86.