MPK Łódź zwiększyło budżet i rozstrzygnęło postępowanie na najem 52 autobusów przegubowych, niskopodłogowych. Okres trwania zamówienia to 10 lat i obejmie ono także obsługę i naprawy wynajmowanych autobusów. Na dostawy zarezerwowano 26 tygodni od dnia podpisania umowy.
Długość pojazdów ma mieścić się w przedziale 17,5-18,75 m. Autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 135 pasażerów, w tym minimum 38 na miejscach siedzących oraz mają być pojazdami w pełni niskopodłogowymi. Układ drzwi to 2-2-2-2. Zamawiający planuje wyposażenie pojazdów w silnik spalinowy spełniający normę emisji Euro VI, lecz preferowanym rozwiązaniem, które znalazło odzwierciedlenie także w warunkach technicznych zamówienia, jest wyposażenie pojazdów w moduł hybrydowy, a więc modułu elektrycznego, który będzie wspomagał pracę silnika spalinowego. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął 24 maja. Wystartowały trzy podmioty, ale wszystkie przewyższyły budżet określony na 184,9 mln zł brutto. Konsorcjum EvoBus i Peako Leasing wyceniło zlecenie na 193,934 mln zł brutto, konsorcjum MAN i PKO Leasing – na 224,585 mln zł, a konsorcjum Solaris i Millenium Leasing na 231,677 mln zł.
Ostatecznie MPK zdecydowało się na zwiększenie budżetu i dziś (28 czerwca) rozstrzygnęło postępowanie. Kryteria wyboru to cena (80%), parametry techniczno-użytkowe (10%) oraz parametry ekologiczne (10%). Wygrało konsorcjum EvoBus i Peako Leasing, które przede wszystkim zdobyło przewagę dzięki cenie. Teraz wynik musi się uprawomocnić.
Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 26 tygodni od dnia podpisania umowy. Okres najmu określono na 10 lat.