Łódzki przewoźnik miejski otworzył oferty w przetargu na podwykonawstwo na kilku liniach autobusowych, w tym zastępujących tramwaje podmiejskie.
Zamówienie
podzielone jest na cztery oddzielne zadania. Pierwsze obejmuje obsługę komunikacji zastępczej za linie tramwajowe 45/46 do Zgierza i Ozorkowa. Przewidziano sześć brygad, w tym pięć przegubowych i jedną solówkę. Usługa ma być realizowana przez 36 miesięcy. O zamówienie to ubiegają trzy firmy. BP Tour zaproponował 18,4 mln zł brutto, konsorcjum firm Tim i Kris Tour z Tuszyna – 21,7 mln zł brutto, a Arriva Bus – 22,1 mln zł brutto. Wszystkie oferty zmieszczą się w budżecie określonym na kwotę blisko 32 mln zł brutto. O wyborze decydują cena (95%) oraz wyposażenie pojazdów w klimatyzację (5%).
Zadanie drugie to obsługa komunikacji zastępczej za linię tramwajową 43 do Konstantynowa i Lutomierska z wykorzystaniem siedmiu brygad, w tym pięciu przebudowach i dwóch solówek. Usługa ma być realizowana przez 36 miesięcy. Tego zadania jest gotowa podjąć się wyłącznie firma BP Tour, która zaproponowała 11,4 mln zł brutto, przy 16,3 mln zł brutto budżetu.
Zadanie trzecie to obsługa komunikacji zastępczej za linię tramwajową 41 do Pabianic. Wstrzymanie ruchu
jest zapowiadane na listopad. Liczba kursów ma być podobna do obecnie uruchamianych kursów tramwajowych. Usługa ma być realizowana przez 24 miesiące. Jedyną ofertę złożyła firma BP Tour, która zaproponowała 8,9 mln zł brutto, przy budżecie 9,7 mln zł brutto.
Ostatnie zadanie dotyczy obsługi linii 60 i 53. Tutaj przewidziano odpowiednio 10 brygad dla linii 60 (w tym trzy przegubowe) oraz 13 brygad dla linii 53 (w tym trzy przegubowe). Usługa ma być realizowana przez 36 miesięcy. Jedyną ofertę złożyła Arriva Bus, która zaproponowała 48,6 mln zł brutto. Oferta mieści się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 54,5 mln zł brutto.
AKTUALIZACJA 28 X 2019 r.Zamawiający skorygował informację o kwotach, jakie zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Okazało się, że przewoźnik przyjął złą stawkę VAT – 23% zamiast 8%. I tak Zadanie I, związane z obsługą komunikacji zastępczej za tramwaje linii 45/46, wyceniono na 28,1 mln zł brutto. Zadanie II, związane z obsługją komunikacji zastępczej za tramwaje linii 43, wyceniono na 14,3 mln zł brutto. Zadanie III, związane z obsługą komunikacji zastępczej za tramwaje linii 41, wyceniono na 8,5 mln zł brutto. Budżet na ostatnie zadanie, związane z obsługą linii 60 i 53, wyceniono na 47,8 mln zł brutto.