Zgodnie z zapowiedziami MPK-Łódź ogłosiło przetarg na najem łącznie 51 autobusów, w tym 29 jednoczłonowych i 22 przegubowych. Na dostawy pojazdów przeznaczono niespełna pół roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie najmu na okres 10 lat 51 sztuk fabrycznie nowych, miejskich autobusów niskopodłogowych (29 jednoczłonowych i 22 przegubowych), bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Zamawiający wymaga autobusów jednoczłonowych o długości 11,5-12,5 m, mogących pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących oraz drzwi w układzie 2-2-2 otwierane do wewnątrz. Wymagany jest silnik o mocy min. 180 kW. Autobusy przegubowe o długości 17,5-18,5 m mają mieścić min 135 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie drzwi w układzie 2-2-2-2 otwierane do wewnątrz oraz silnik o mocy min. 220 kW.
W obu typach pojazdu wymagana jest niska podłoga – z wejściem na wysokości do 340 mm. Autobusy mają posiadać ogrzewanie, wentylację i klimatyzację, elektroniczny system informacji pasażerskiej LED i LCD, kasowniki, monitoring, system urządzeń zliczających pasażerów, biletomaty, system wnoszenia opłat przy użyciu zbliżeniowych kart płatniczych.
Termin składania ofert mija 20 kwietnia. Startować mogą firmy, które wykażą się dostawami dostawy obejmujące co najmniej 15 fabrycznie nowych miejskich jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych w ramach jednego kontraktu oraz 15 fabrycznie nowych miejskich przegubowych autobusów niskopodłogowych ramach jednego kontraktu – z dopuszczeniem na rynek unijny, norweski albo szwajcarski. Startujący muszą się też wykazać prowadzeniem nieprzerwanie przez okres 24 miesięcy – samodzielnie lub zlecając odbiorcy dostawy, w ramach udzielonej mu autoryzacji – serwisu gwarancyjnego.
O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (15%). Pod uwagę brane będą zastosowanie modułu hybrydowego, unifikacja oferowanej marki z taborem MPK-Łódź, zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym, liczba miejsc dostępna z poziomu niskiej podłogi, zaoferowanie siedzeń zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne), wielkość jednostkowego zużycia energii.
Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 26 tygodni od daty zawarcia umowy najmu autobusów. Okres najmu wynosi 120 miesięcy (10 lat).