MPK-Łódź otworzyło oferty na dostawę i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą. O zamówienie ubiegają się dwie firmy.
Przedmiotem przetargu jest dostawa i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą. Na zamówienie składa się kilka elementów. Jednym z nich są stacje szybkiego ładowania z tzw. odwróconym pantografem, o mocach znamionowych 300 kW na sześciu pętlach autobusowych: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dw. Łódź Fabryczna, Retkinia – Kusocińskiego. Wykonawca powinien dostarczyć i wybudować dziewięć stacji wolnego ładowania w zajezdni Limanowskiego o mocy min. 80 kW (2x40kW). Wszystkie stacje mają być objęte systemem telemetrycznym.
Dziś (3 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum Ekoenergetyka i Westa Building zaproponowało realizację za 7,133 mln zł brutto, a konsorcjum Medcom i Technitel Polska – za 7,423 mln zł brutto. Obie przekraczają budżet określony na kwotę 6,675 mln zł.
Jeśli MPK zdecyduje się zwiększyć środki, o wyborze zdecydują cena (85%) oraz gwarancja jakości i rękojmia (15%). Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy.
W maju Łódź
rozpisała przetarg na dostawy przetarg na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów. Elektrobusy, których dostawy miałyby rozpocząć się po 14 miesiącach, są szykowane do obsługi linii nr 80, 83 i 86. Jeśli nie będzie dalszych zmian terminów, oferty poznamy w przyszłym tygodniu.