MPK Łódź otworzyło oferty w przetargu na najem 52 autobusów przegubowych, niskopodłogowych. Okres trwania zamówienia to 10 lat i obejmie ono także obsługę i naprawy wynajmowanych autobusów. Na dostawy zarezerwowano 26 tygodni od dnia podpisania umowy.
Długość pojazdów ma mieścić się w przedziale 17,5 - 18,75 m. Autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 135 pasażerów, w tym minimum 38 na miejscach siedzących oraz mają być pojazdami w pełni niskopodłogowymi. Układ drzwi to 2-2-2-2. Zamawiający planuje wyposażenie pojazdów w silnik spalinowy spełniający normę emisji Euro VI, lecz preferowanym rozwiązaniem, które znalazło odzwierciedlenie także w warunkach technicznych zamówienia, jest wyposażenie pojazdów w moduł hybrydowy, a więc modułu elektrycznego, który będzie wspomagał pracę silnika spalinowego. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum EvoBus i Peako Leasing wyceniło zlecenie na 193,934 mln zł brutto, konsorcjum MAN i PKO Leasing – na 224,585 mln zł, a konsorcjum Solaris i Millenium Leasing na 231,677 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 184,894 mln zł brutto.
Jeśli MPK zwiększy budżet, to o wyborze zdecydują cena (80%), parametry techniczno-użytkowe (10%) oraz parametry ekologiczne (10%). Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 26 tygodni od dnia podpisania umowy. Okres najmu określono na 10 lat.