Mrągowo rozpisało nowy przetarg na dostawy dwóch elektrobusów o długości do 9,5 m. Na dostawy przeznaczono niespełna rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch elektrobusów o długości 8,5-9,5 m, z drzwiami w układzie 1-2-0. Pojazdy mają pomieścić min. 45 pasażerów, z czego min. 22 na miejscach siedzących. Zamawiający oczekuje niskiej podłogi na całej długości autobusu lub podłogi bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego od przodu autobusu aż do linii końca drugich drzwi, bądź też ukształtowania podłogi wewnątrz autobusu w sposób umożliwiający zajęcie dowolnego miejsca siedzącego przez pasażera, poprzez pokonanie przez niego maksymalnie jednego stopnia. Wymagane są okna przesuwne, żółte poręcze, półzamknięta bądź zamknięta kabina kierowcy, klimatyzacja, ogrzewanie hybrydowe elektryczno-spalinowe (z dopuszczeniem innego rozwiązania), system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED-owymi, automatyczne zapowiedzi, monitoring.
Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to minimum 200 kWh, pozwalająca na przejechanie co najmniej 240 km. Przewidziano ładowanie przy pomocy ładowarki zabudowanej w autobusie (plug-in).
Oferty można składać do 1 marca. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyli minimum jeden elektrobus niskopodłogowy bądź niskowejściowy. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena (60%) oraz parametry techniczne i eksploatacyjne (40%). Na parametry techniczne i eksploatacyjne składa się zabudowa magazynów energii, ogrzewanie, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (preferowane pojazdy niskopodłogowe), zużycie energii elektrycznej, wyjście bezpieczeństwa.
Na realizację zamówienia przewidziano 11 miesięcy (o jeden miesiąc dłużej niż we wcześniejszym przetargu). Zakup jest możliwy dzięki środkom z Polskiego Ładu.
Poprzednie postępowanie zostało unieważnione. Wpłynęła tylko jedna oferta od ARP E-Vehicles. Firma wyceniła dostawę dwóch autobusów na niespełna 4,672 miliona złotych przy budżecie określonym na 4,3 mln zł. Zamawiający stwierdził, że nie jest w stanie dopłacić.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.