fot. Kasper FiszerBus regionalny firmy Muszkieter w Kielcach
Problemy w komunikacji pomiędzy podmiotami publicznymi, do których spływają wnioski od potencjalnych pasażerów, a prywatnymi, które mogłyby zapewnić komunikację, to jedna z potencjalnych przyczyn obecnej kondycji transportu na obszarach pozamiejskich. Tak wynika przynajmniej ze stanowiska jednego z ważniejszych przewoźników obsługujących województwo świętokrzyskie.
Komunikacja autobusowa w rejonie Kielc – zwłaszcza po zakończeniu działalności transportowej przez dawny PKS Kielce (obecnie z tej nazwy korzysta inna firma), obsługiwana jest przez szereg mniejszych podmiotów świadczących swoje usługi głównie minibusami. Jednym z nich jest firma Usługi Handel Transport Anna Chmiel z Chęcin, która operuje pod marką Muszkieter. Przewoźnik uruchamia połączenia zarówno w relacjach dalekobieżnych (Busko-Zdrój – Warszawa, Busko-Zdrój – Łódź), jak i lokalnych (Kielce – Gorzyce, Kielce – Kazimierza Wielka, Kielce – Solec-Zdrój i inne).
W związku z problemami występującymi w całym segmencie przewozów na obszarach pozamiejskich spytaliśmy jednego z najważniejszych operatorów przewozowych w województwie świętokrzyskim o plany dotyczące swojej siatki połączeń. Przewoźnik nie odpowiedział wprost, czy zamierza wprowadzić w swoich rozkładach jazdy ograniczenia. Wskazał jednak na istotne problemy przy planowaniu siatki połączeń, jakie występują w związku z brakiem przepływu informacji pomiędzy instytucjami publicznymi a prywatnymi.
– Dlaczego jeśłi Wojewódzki Zarząd Transportu w Kielcach ma zgłaszane zapotrzebowanie na uruchomienie linii komunikacyjnej, nie informuje o tym potencjalnie zainteresowanych przewoźników, np. wysyłając im pismo lub e-mail z informacją o takim zapotrzebowaniu? – pyta Rafał Chmiel, przedstawiciel Muszkietera.
Utrudnienia w ruchu się zdarzają, ale są możliwie niwelowane
Zapytaliśmy też lokalnego przewoźnika o odwołanie jednego z połączeń realizowanych 22 grudnia na trasie Kielce – Gorzyce. Przedstawiciel spółki poinformował nas, że podobne utrudnienia w ruchu nie zdarzają się w przypadku komunikacji Muszkietera często. – Bywa różnie w zależności od sytuacji, ale należy zauważyć, że przedsiębiorcy raczej zależy na utrzymaniu ciągłości komunikacji – komentuje Rafał Chmiel.
Nietypowym elementem działalności Muszkietera jest coroczne wystawianie swoich biletów na aukcjach charytatywnych wspierających Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W tym roku można było wylicytować m.in. karnet na pięć przejazdów liniami dalekobieżnymi do Łodzi lub do Warszawy (ostateczna cena – 132 zł przy wartości pięciu biletów jednorazowych do Warszawy w sprzedaży regularnej 200 zł). Na innej aukcji za 172 zł 50 gr wylicytowano zaś bilet miesięczny z Kielc do Buska-Zdroju, Chmielnika lub Staszowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.