Miejskie Zakłady Autobusowe rozpisały przetarg na dostawy 29 autobusów gazowych CNG o długości 12 m. Zamówienie obejmuje też dostawę jednego pojazdu przegubowego z silnikiem ON, pełniącego rolę autobusu nauki jazdy. Zbieżność terminów wskazuje, że MZA są zainteresowane autobusami Michalczewskiego, który przed czasem zjedzie z ulic Warszawy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa używanych 29 autobusów gazowych CNG o długości 12 m oraz jednego autobusu przegubowego zasilanego ON. Zamówienie jest podzielone na części – zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Pojazdy gazowe o długości 11,8-12,2 m mają być wyposażone w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Pojazd ma pomieścić min. 85 pasażerów, z czego 24 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadać kolorystykę i wyposażenie wg standardu warszawskiego.
Zamawiający oczekuje silnika o mocy 180,0-230,0 kW. Wymagany średni przebieg nie większy niż 450 tys. km, a same pojazdy nie mogą być starsze niż z 2018 r. Pojazdy mają zapewnić bezkosztowną eksploatację przez min. 30 tys. km, choć zamawiający dopuszcza wykonanie obsługi technicznej po ok. 15 tys. km. Badania rejestracyjne mają być ważne przez minimum 4 miesiące.
Autobus przegubowy o długości 17,5-18,2 m może być trzy- bądź czterodrzwiowy (w układzie 2-2-2 lub 2-2-2-2). Maksymalny przebieg określono na 300 tys. km, a rok produkcji nie może być starszy niż 2018 r. Silnik ma spełniać wymagania czystości spalin EURO-6. Takie same – jak w przypadku pojazdów CNG – są wymagania dla okresów obsługi technicznej czy ważności badań.
Termin składania ofert mija 5 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dostawy autobusu spalinowego założono w II kwartale 2024 r., a autobusów gazowych w II i III kwartale 2024 r.
Przetarg na autobusy gazowe CNG zbiega się z niedawną
zapowiedzią przedwczesnego zakończenia realizacji usług przez Michalczewskiego w Warszawie. W 2018 r. przewoźnik wygrał przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem min. 25 pojazdów (z zapewnieniem wozów rezerwy). Przewoźnik zaproponował autobusy Scania Citywide LF. Umowa miała obowiązywać do końca 2026 r., ale przewoźnik stwierdził, że przy tych cenach gazu nie opłaca mu się dojeździć do końca kontraktu. I tak, zgodnie z ustaleniami z ZTM, wielkość kontraktu została zmniejszona do 15 brygad, a usługa będzie świadczona do końca czerwca 2024 r.