MZA częściowo rozstrzygnęły przetarg na dostawy 160 autobusów napędzanych CNG i LNG. Wybrano wykonawcę na dostawę 70 autobusów CNG. Zamówienie trafi do firmy Solaris.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 160 autobusów gazowych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy autobusów CNG (40 autobusów standardowej długości i 30 przegubowych). Druga to 90 autobusów z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG), wszystkie mają być przegubowe. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
MZA rozstrzygnęły dziś (23 lipca) jedną część – na 70 autobusów CNG. O zamówienie
ubiegały się trzy firmy – Solaris, MAN oraz EvoBus. Ostatecznie zwyciężył Solaris, który pokonał konkurentów przede wszystkim ceną.
Firma z Bolechowa wyceniła zadanie na 116,4 mln zł brutto. Cena autobusu klasy maxi to 1,471 mln zł brutto, a przegubowego – 1,919 mln zł brutto. Producent zaoferował pojazdy Urbino 12 i 18 CNG.
O drugie zadanie
ubiegają się dwie firmy – Autosan i Solaris. Postępowania w tej części jeszcze nie rozstrzygnięto, ale tańszą ofertę złożył producent z Sanoka.
Przegubowe autobusy CNG w ciągu 36 tygodni od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 30 kwietnia 2021 r. Autobusy CNG standardowej długości w ciągu 40 tygodni od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 28 maja 2021 r. Zamawiający przewiduje zmianę przedmiotu umowy w zakresie zwiększenia liczby autobusów objętych umową. Chodziłoby o dodatkowe 30 autobusów przegubowych CNG (tego samego typu i w tej samej cenie), które miałyby zostać dostarczone do końca 2021 r.