MZA rozstrzygnęły drugą część przetargu na dostawy 160 autobusów napędzanych CNG i LNG. Wybrano wykonawcę na dostawę 90 autobusów CNG. Zamówienie trafi do firmy Autosan, która zaoferował pojazdy na licencji Solbusa.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 160 autobusów gazowych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy autobusów CNG (40 autobusów standardowej długości i 30 przegubowych). Druga to 90 autobusów z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG), wszystkie mają być przegubowe. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Niemal dwa tygodnie temu MZA
rozstrzygnęły część przetargu na dostawy 70 autobusów CNG. O zamówienie
ubiegały się firmy Solaris, MAN i EvoBus, ale ostatecznie zwyciężyła firma z Bolechowa z ceną 116,4 mln zł brutto. W ramach zamówienia przewidziano też opcję na kolejne 30 pojazdów.
Dziś (4 sierpnia) natomiast MZA rozstrzygnęły drugą część – na dostawy 90 przegubowych autobusów LNG. O zamówienie
ubiegały się dwie firmy – Autosan i Solaris. Ostatecznie jednak wygrał Autosan, który złożył tańszą ofertę – na kwotę 165,7 mln zł brutto. Jeden autobus przegubowy został wyceniony na 1,841 mln zł brutto. Producent zaoferował pojazdy Sancity na licencji autobusu Solbus SM18LNG. Kluczowa okazała się cena, która odpowiada za 83% kryteriów wyboru.
Pojazdy LNG miałyby zostać dostarczone w ciągu 80. tygodni od zawarcia umowy. Dostawy pierwszych dziesięciu wozów przewidziano nie wcześniej niż w grudniu 2021 r.