Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty w przetargu na dostawy 28 autobusów gazowych CNG o długości 12 m. Zamówienie obejmuje też dostawę jednego pojazdu przegubowego z silnikiem ON, pełniącego rolę autobusu nauki jazdy. Zbieżność terminów wskazuje, że MZA są zainteresowane autobusami Michalczewskiego, który przed czasem zjeżdża z ulic Warszawy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa używanych 28 autobusów gazowych CNG o długości 12 m oraz jednego autobusu przegubowego zasilanego ON. Zamówienie jest podzielone na części – zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj (choć, w takcie trwania procedury, zmniejszono liczbę wozów z 29 do 28).
W części dotyczącej pojazdów CNG ofertę złożył Pekao Leasing. Opiewa ona na kwotę 14,391 mln zł brutto. Natomiast w części dotyczącej pojazdu przegubowego wystartowały Przewozy Autobusowe Gryf na kwotę 676,5 tys. zł brutto. Dostawy autobusu spalinowego założono w II kwartale 2024 r., a autobusów gazowych w II i III kwartale 2024 r.
Przetarg na autobusy gazowe CNG zbiega się z niedawną zapowiedzią przedwczesnego zakończenia realizacji usług przez Michalczewskiego w Warszawie. W 2018 r. przewoźnik wygrał przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem min. 25 pojazdów (z zapewnieniem wozów rezerwy). Przewoźnik zaproponował autobusy Scania Citywide LF. Umowa miała obowiązywać do końca 2026 r., ale przewoźnik stwierdził, że przy tych cenach gazu nie opłaca mu się dojeździć do końca kontraktu. I tak, zgodnie z ustaleniami z ZTM, wielkość kontraktu została zmniejszona do 15 brygad, a usługa będzie świadczona do końca czerwca 2024 r.