Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MZK Bielsko-Biała na kolejnych zakupach – ponownie elektryki MEGA

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MZK Bielsko-Biała na kolejnych zakupach – ponownie elektryki MEGA
fot. Paweł Sowa / UMBB
Unieważniona jeszcze w zeszłym roku 2 część przetargu na dostarczenie autobusów elektrycznych napędzanych wodorem klasy MEGA właśnie została ponownie otwarta. Oferty można składać tylko do 7 marca.

W Bielsku-Białej dużo się dzieje. Podsumowywaliśmy niedawno wszystkie bieżące przetargi, toczące się z inicjatywy i pod kuratelą MZK Bielsko-Biała. Jednym z nich była unieważniona 30 grudnia część postępowania na dostarczenie 4 autobusów klasy MAXI oraz 2 autobusów klasy MEGA. Część pierwszą na autobusy MAXI wygrał Solaris. Druga część (na autobusy MEGA) została unieważniona – odrzucono jedyną złożoną w postępowaniu ofertę.

Spodziewaliśmy się zatem rychłego otwarcia nowego przetargu wyłącznie na pojazdy klasy MEGA. Oferty w postępowaniu można składać do 7 marca. Sprawdźmy więc, jakie wymagania techniczne stawia przed potencjalnym Wykonawcą MZK Bielsko-Biała.

Specyfikacja techniczna

Pojazdy klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 metra mają pomieścić minimum 125 pasażerów, z czego 35 na miejscach siedzących. Niskopodłogowe pojazdy – z wejściem na wysokości maksymalnej 330 mm – mają posiadać cztery pary podwójnych drzwi w układzie 2-2-2-2. Autobusy będą klimatyzowane. Wymagany jest również układ ogrzewania wyposażony w zbiornik akumulacyjny/elektryczny agregat grzewczy o mocy grzewczej min. 30 kW. Przewidziano także monitoring i system informacji pasażerskiej.

Wymagana minimalna moc netto układu napędowego to 220 kW. Zamawiający oczekuje systemu odzysku energii podczas hamowania i jazdy z góry, a także systemu ograniczenia prędkości do 70 km/h. Pojazdy mają być wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności minimum 45 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w akumulatorze trakcyjnym powinna umożliwić wykonanie awaryjnego zjazdu autobusu na dystansie co najmniej 20 km – w sytuacji, gdy wodorowe ogniwo paliwowe nie działa. Przewidziano ładowanie plug-in. Wymagane jest ogniwo paliwowe o mocy minimum 100 kW, zasilane wodorem zmagazynowanym w systemie połączonych zbiorników ciśnieniowych, które musi stanowić podstawę zasilania autobusu. Jego umiejscowienie przewidziano na dachu. Zbiorniki o pojemności minimum 1900 litrów oraz masie użytecznej zmagazynowanego wodoru minimum 51 kg mają zapewniać co najmniej 300 km zasięgu. Wymagany czas tankowania określono na około 10-15 minut.

Terminy, udział w postepowaniu i ocena ofert

O wyborze ostatecznej oferty decydują cena (65%), rozwiązania techniczne (15%) i gwarancja (20%).

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawę co najmniej jednego fabrycznie nowego autobusu z silnikiem elektrycznym napędzanym ogniwami wodorowymi. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia w terminie do 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rzeszów kupuje autobusy wodorowe – tylko czym je napędzać?

Komunikacja

Rzeszów kupuje autobusy wodorowe – tylko czym je napędzać?

Paulina Piziorska 29 stycznia 2025

Polenergia rezygnuje z kontraktu na wodór dla MPK Rzeszów

Komunikacja

Płock szuka autobusów wodorowych

Komunikacja

Płock szuka autobusów wodorowych

Przemysław Farsewicz 30 grudnia 2024

Jeszcze więcej autobusów wodorowych w MPK Łódź

Komunikacja

Wiemy kto dostarczy wodór do MPK Rzeszów

Komunikacja

Wiemy kto dostarczy wodór do MPK Rzeszów

PAP MediaRoom 16 października 2024

Zobacz również:

Rzeszów kupuje autobusy wodorowe – tylko czym je napędzać?

Komunikacja

Rzeszów kupuje autobusy wodorowe – tylko czym je napędzać?

Paulina Piziorska 29 stycznia 2025

Polenergia rezygnuje z kontraktu na wodór dla MPK Rzeszów

Komunikacja

Płock szuka autobusów wodorowych

Komunikacja

Płock szuka autobusów wodorowych

Przemysław Farsewicz 30 grudnia 2024

Jeszcze więcej autobusów wodorowych w MPK Łódź

Komunikacja

Wiemy kto dostarczy wodór do MPK Rzeszów

Komunikacja

Wiemy kto dostarczy wodór do MPK Rzeszów

PAP MediaRoom 16 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5