Bydgoskie MZK chciały kupić 12 nowych autobusów przegubowych z silnikiem Diesla. Niestety w przetargu nie wpłynęła żadna oferta, dlatego też przetarg ma zostać unieważniony i rozpisany ponownie.
Miejski przewoźnik z Bydgoszczy
prowadzi postępowanie przetargowe na dostawę 12 nowych autobusów przegubowych zasilanych olejem napędowym. Właśnie minął termin składania ofert. Spółka zarezerwowała na zakup 12 autobusów 26,259 mln złotych brutto, natomiast jak dowiadujemy się od prezesa MZK, Piotra Bojara, w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
Prezes deklaruje, że przetarg zostanie powtórzony, bowiem przewoźnik wciąż chce kupić nowe autobusy.
Przypomnijmy, że MZK szuka pojazdów o długości w przedziale 17,9-18,2 metra, a autobusy mają zabierać na swój pokład co najmniej 135 pasażerów z czego minimum 40 na miejscach siedzących a 14 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Układ drzwi 2:2:2:2, a wszystkie z nich mają być otwierane do środka pojazdu.
Silnik autobusów ma spełniać normę emisji Euro VI oraz mieć moc co najmniej 250 kW. Autobusy będą klimatyzowane, ogrzewane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej. Pojawi się także monitoring, system zliczania pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych przez podróżnych.
Poza zakupami autobusów spalinowych, MZK
chce mieć również pierwsze elektrobusy. Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ich zakupu do 2 edycji programu Zielony Transport Publiczny i jak na razie oczekuje na jego rezultat.