MZK Bydgoszcz mają dwie oferty na nowe przegubowce. Przewoźnik chce nabyć 12 autobusów w formie leasingu finansowego, ale tylko jedna z dwóch ofert mieści się w budżecie spółki. Czyja?
Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy właśnie otworzyły oferty w
przetargu na dostawę, w formie leasingu finansowego, 12 autobusów przegubowych. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty, z których jedna mieści się w budżecie przewoźnika. Daimler Buses wraz PKO Leasing wyceniły dostawę pojazdów na 30,74 mln złotych brutto, natomiast konsorcjum Solaris i Millennium Leasing na 37,051 mln złotych brutto. Budżet MZK to z kolei 36,657 mln złotych brutto.
Przypomnijmy, że MZK chcą wyleasingować autobusy na okres siedmiu lat, po upływie których pojazdy będą mogły zostać wykupione za symboliczną złotówkę. Dostawy autobusów podzielono na trzy etapy. Dostawa czterech pierwszych pojazdów ma nastąpić w ciągu 310-320 dni od momentu podpisania umowy, druga transza ma zostać dostarczona w przedziale 320-330 dni od zawarcia umowy, natomiast pozostałe cztery autobusy do 340 dni od podpisania umowy.
Długość autobusów określono w przedziale 17,9-18,2 metra. Pojazdy mają mieścić minimum 135 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących, a co najmniej 14 miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, a wysokość podłogi w drzwiach nie może być większa niż 34 centymetry. Układ drzwi to 2-2-2-2. Będą one miały minimum 1,2 m szerokości i będą otwierane do wewnątrz. Przewidziano jedno miejsce dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Napęd zapewni silnik spalinowy o mocy minimum 250 kW, który spełni normy emisji Euro VI. Autobusy będą klimatyzowane, ogrzewane oraz monitorowane. Pojawi się też system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz kasowniki biletowe i porty USB dla pasażerów.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 82%, materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów - 15% oraz liczba miejsc siedzących dostępna z niskiej podłogi - 3%.