Miejski przewoźnik z Grudziądza prowadzi aktualnie postępowanie przetargowe na dostawę sześciu, lub nawet 12 autobusów hybrydowych w dwóch wersjach. Realizacją dostaw jest zainteresowany wyłącznie Solaris, którego oferta mieści się w budżecie zamawiającego.
O tym, że grudziądzkie MZK chce kupić nowe autobusy
pisaliśmy w lutym. Przewoźnik ogłosił postępowanie na dostawę trzech pojazdów o długości 12 metrów oraz trzech dłuższych, 18-metrowych. Wszystkie pojazdy mają być pojazdami hybrydowymi, a zamówienie można rozszerzyć o maksymalnie sześć kolejnych autobusów, po trzy krótkie oraz długie.
Pierwszą częścią zamówienia (i opcji), jest dostawa autobusów o długości około 12 metrów. Mają one mieścić co najmniej 80 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących, a co najmniej 8 tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Moc silnika spalinowego określono na co najmniej 150 kW. Ma on także spełniać normę emisji Euro VI. Moc silnika elektrycznego określono na minimum 100 kW.
Druga część zadania dotyczy dostawy autobusów przegubowych. Ich długość ma mieścić się w przedziale 17,5-18,75 m. Także te pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe i mają zabierać na pokład co najmniej 130 pasażerów, z czego minimum 33 na miejscach siedzących. 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Moc silnika spalinowego określono w tym przypadku na co najmniej 175 kW, natomiast moc silnika elektrycznego na minimum 130 kW.
Właśnie minął termin składania ofert. Okazało się, że realizacją dostaw zainteresowany jest tylko i wyłącznie Solaris, który zaoferował realizację dostaw za niespełna 29 mln złotych brutto. Budżet MZK na to zadanie wynosi natomiast 29,52 mln złotych, tak więc oferta Solarisa mieści się w tej kwocie.