MZK Słupsk rozpisał przetarg na zakup dwóch 12-metrowych elektrobusów. Na dostawy przeznaczono ok. osiem miesięcy. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich typu maxi o napędzie elektrycznym. MZK wymaga w pełni niskopodłogowego pojazdu o długości 11,5-12,5 m, mieszczącego co najmniej 75 osób, z czego min. 25 na miejscach siedzących. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2, z wejściem na wysokości 360 mm – pierwsze drzwi otwierane do wewnątrz, pozostałe odskokowo-przesuwne. Wymagane są klimatyzacja z funkcją ogrzewania, tablice LED i LCD, monitoring, porty USB, poręcze wykonane ze stali nierdzewnej, szczotkowanej, w części środkowej „na wysokości wzroku” lakierowane proszkowo w kolorze żółtym. W pojeździe znaleźć się musi hybrydowy system ogrzewania z wykorzystaniem pompy ciepła zasilany elektrycznie, automatycznie przełączany na ogrzewanie zasilane olejem napędowym przy temperaturze niższej niż pięć stopni.
Wymagany jest jeden silnik centralny o mocy min. 160 kW. Pojazd ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania. Pojemność energetyczna baterii trakcyjnych musi zapewnić pokonanie dystansu minimum 120 km. Zamawiający wymaga, żeby autobus był w stanie wykonać pracę dzienną na liniach min. 230 km (odległość między doładowywaniami nie może być mniejsza niż 35 km). Zespół magazynowania energii musi być dostosowany zarówno do ładowania wolnego ładowarkami plug-in o mocy od 60 do 120 kW w zajezdni, jak też ładowania szybkiego przy użyciu ładowarki z pantografem odwróconym o mocy do 400 kW.
Termin składania ofert mija 31 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej dwa nowe autobusy klasy maxi. O wyborze zdecydują cena (78%), właściwości techniczne, eksploatacyjne i ekologiczne (12%), gwarancja na baterie trakcyjne (5%) oraz na cały pojazd (5%). Pod uwagę brane będą liczba pasażerów, przystosowanie do ładowania prądem z mocą powyżej 200 kW, trwałość podłogi – laminaty, zużycie energii, podatność obsługowa poszycia bocznego.
Na dostawy przeznaczono 240 dni. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny, prowadzonego przez NFOŚiGW.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.