MZK w Słupsku właśnie ogłosił przetarg na zakup 6 autobusów elektrycznych. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Dofinansowanie ma wynieść prawie 12,45 miliona złotych w formie dotacji, a także prawie 4,7 miliona w formie pożyczki. Oferty w postępowaniu można składać do 24 lutego 2022 roku.
Słupsk jest kolejnym miastem, do którego dotrą pojazdy elektryczne dzięki dofinansowaniu z Zielonego Transportu Publicznego.
Ostatnio Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podsumował pierwszy i drugi nabór programu. MZK Słupsk otrzymał dofinansowanie w ramach pierwszego naboru. Przewoźnik dostanie prawie 12,45 miliona złotych dotacji, a także niecałe 5 milionów złotych pożyczki po to, żeby zakupić 6 autobusów elektrycznych wraz z potrzebną infrastrukturą do ładowania.
Nie tylko autobusy
Zamówienie opiewa, poza dostawą autobusów i infrastruktury zasilającej, także na dostawę sprzętu diagnostycznego do pojazdów, system monitoringu wizyjnego, który będzie rejestrował pracę pantografów w rejonie pętli autobusowej, udzielenie gwarancji na dostarczone pojazdy i elementy ładowania, a także obsługę pogwarancyjną oraz szkolenia pracowników.
Jakich autobusów chce więc dawna stolica województwa słupskiego?
Autobusy muszą być fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe, a także przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Długość pojazdów ma mieścić się w przedziale 11,5 do 12,5 metra. Elektrobusy mają mieścić minimum 75 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. Przewidziano miejsca na wózek inwalidzki, a także wózek dziecięcy.
Pojazdy mają mieć jeden silnik o mocy minimum 160 kW i muszą przejeżdżać minimum 120 kilometrów na jednym ładowaniu. Autobusy muszą być dostosowane zarówno do wolnego jak i szybkiego ładowania. Elektrobusy mają mieć ledowe oświetlenie, system informacji pasażerskiej oraz klimatyzację i ogrzewanie. Kabina kierowcy zabudowana. Układ drzwi to 2:2:2, a pojazdy mają być także wyposażone w monitoring wizyjny. Ponadto w autobusach mają się także znaleźć porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, a także czujniki parkowania z tyłu autobusu.
Dostawy w ciągu 450 dni
Termin realizacji określono na 450 dni od dnia podpisania umowy, z czego dwa pierwsze pojazdy zostaną odebrane w tym terminie, a pozostałe autobusy zostaną odebrane pięć dni po pierwszej transzy. O udział w postępowaniu mogą się ubiegać firmy, które w przeciągu ostatnich 3 lat dostarczyły minimum 4 fabrycznie nowe autobusy niskopodłogowe klasy Maxi, ponadto w takim samym przedziale czasowym dostarczył minimum jedną ładowarkę pantografową, a także minimum jedną stację wolnego ładowania w zajezdni.
Oferty można składać do 24 lutego 2022 roku. O wyborze zdecydują: cena - 75%, właściwości techniczne, eksploatacyjne oraz ekologiczne - 12%, gwarancja na baterie trakcyjne oraz na każdy pojazd, każda w zakresie 5%, a ostatnią składową jest gwarancja na ładowarki i infrastrukturę zasilającą - 3%.