Po kilku miesiącach od otwarcia ofert MZK Toruń rozstrzygnął przetarg na dostawy 10 nowych elektrobusów klasy maxi z możliwością rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 30 dodatkowych pojazdów. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,2 m. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 150 kW, a także magazyny energii umożliwiające przejechanie między ładowniami min. 50 km przy załączonych systemach podkładowych i niekorzystnej temperaturze. Pojemność nie może być mniejsza niż 140 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in zewnętrzną ładowarką o mocy do 120 kW. Wymagane są dwa gniazda. Do tego założono ładowanie pantografem odwróconym o mocy do 400 km/h. Udział towarów i usług z rynku unijnego musi wynosić przekraczać 50%. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy jeszcze w marcu. Wystartował jedynie Solaris, który wycenił zakres podstawowy – 10 pojazdów – na 31,488 mln zł brutto. Łączna oferta, z opcją, to 125,952 mln zł brutto. Budżet zamawiającego, obejmujący zakres podstawowy, wynosi 29,520 mln zł brutto. Dzisiaj (22 lipca), po kilku miesiącach, zamawiający zaakceptował tę ofertę.
Na realizację zamówienia podstawowego przeznaczono 12 miesięcy. Do końca czerwca 2025 r. zamawiający może złożyć oświadczenie o woli skorzystania z opcji. Na jej realizację przewidziano również 12 miesięcy.