W połowie października MZK Toruń zamierza otworzyć oferty w przetargu na ładowarki do autobusów elektrycznych. Przewoźnik planuje kupić od jednego dostawcy zarówno szybkie ładowarki pantografowe do ustawienia na pętlach, jak i wolne typu plug-in do zajezdniowej stacji ładowania.
Dwie sztuki mają być ładowarkami pantografowymi o mocy 400 kW, przeznaczonymi do szybkiego ładowania pojazdów w przerwie między kursami. Mają jednak mieć też możliwość ładowania przez kabel mocą 120 kW (będzie ona wykorzystywana w sytuacjach awaryjnych). Zostaną one zainstalowane na ul. Konstytucji 3 Maja przy pętli autobusowo-tramwajowej Olimpijska oraz przy ul. Kolankowskiego na pętli autobusowej.
Pozostałych pięć – to podwójne urządzenia do ładowania wolnego, przeznaczone do zamontowania na terenie zajezdni MZK przy ul. Legionów 220. Ich moc ma wynosić 120 kW (2 razy 60 kW). Zarówno szybkie, jak i wolne ładowarki powinny być fabrycznie nowe (wyprodukowane w roku dostawy lub poprzednim). Wszystkie stacje ładowania, dla których zwycięzca przetargu opracuje projekty wykonawcze, mają być wyposażone w kamery monitoringu.
90% punktów można otrzymać za cenę, a pozostałych 10 – za wydłużenie okresu gwarancji (z wymaganych 3 do maksymalnie 5 lat). Oferty można składać do 14 października. Urządzenia muszą być dostarczone w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.
MZK Toruń ma obecnie
10 autobusów elektrycznych marki Solaris. Do lipca przyszłego roku ma otrzymać kolejnych 10 dwunastometrowych elektrobusów,
zamówionych u tego samego producenta.