Toruński przewoźnik kupuje cztery lub sześć nowych autobusów hybrydowych. Na dostawę podstawy zamówienia przeznaczono 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Miejski Zakład Komunikacji z Torunia właśnie rozpisał postępowanie przetargowe na dostawę czterech autobusów hybrydowych wraz z dwoma pojazdami technicznymi. Zamówienie można rozszerzyć o dwa kolejne autobusy identyczne jak pozostałe pojazdy.
Kupowane autobusy oraz pojazdy techniczne mają być fabrycznie nowe. Długość autobusów ma mieścić się w przedziale 11,5-12,2 metra. Wysokość pojazdów nie może przekroczyć 3,2 metra. Pojazdy mają mieścić co najmniej 85 pasażerów, z czego minimum 28 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 2-2-2. Autobusy będą też w pełni niskopodłogowe.
W pojazdach znajdzie się miejsce dla wózków inwalidzkich, a także urządzenie do sprzedaży biletów, klimatyzację, ogrzewanie oraz monitoring wizyjny. Ponadto na wyposażeniu znajdą się też kasowniki papierowe oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej i wifi.
Napęd pojazdów zapewni silnik spalinowy o mocy minimum 150 kW, spełniający normę Euro VI oraz wspomagający go silnik elektryczny o mocy co najmniej 14 kW, z funkcją odzyskiwania energii oraz magazynem energii w postaci akumulatora, superkondensatora lub innego rozwiązania równoważnego.
MZK chce także nabyć dwa pojazdy techniczne. Pierwszy z nich będzie autem osobowym, którego waga nie przekroczy 3,5 tony i będzie zdolny zabrać na swój pokład co najmniej 7 pasażerów. Drugi pojazd także ma zabierać 7 pasażerów, lecz poza trzema rzędami siedzeń przewidziano także przestrzeń ładunkową z tyłu samochodu.
Dostawa czterech autobusów hybrydowych w ramach zamówienie podstawowego ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast dostawa jednego lub obu autobusów w ramach prawa opcji ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia prawa opcji. MZK ma czas na jej uruchomienie do 31 grudnia bieżącego roku. Pojazdy techniczne także mają dotrzeć do przewoźnika w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zakończył minimum jedną dostawę autobusów miejskich hybrydowych klasy MAXI, które były zasilane olejem napędowym.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 70%, parametry techniczno-eksploatacyjne - 23%, koszty emisji CO2 - 3%, Koszty emisji NOx, PM, THC - 2%, koszty zużycia energii - 2%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.