Pod koniec lipca MZK Toruń rozpisał ponowny przetarg na dokończenie budowy linii tramwajowej do osiedla Jar. Stało się to niedługo po unieważnieniu wcześniejszego postępowania. Właśnie poznaliśmy oferty w ponowionym przetargu.
W Toruniu trwa budowa zupełnie nowej trasy tramwajowej,
która ma połączyć centrum miasta z osiedlem Jar. Od początku zakładano etapowanie prac, dlatego pierwotne plany mówiły, że pierwsza część inwestycji zakończy się na skrzyżowaniu
ulic Strobanda oraz Watzenrodego, gdzie miał zostać wykonany trójkąt manewrowy umożliwiający zawracanie tramwajów. Kilka miesięcy temu okazało się jednak, że inwestycja może liczyć na
dodatkowe środki unijne, dlatego miejski przewoźnik mógł zrealizować plany inwestycyjne w pełnym zakresie.
Dzięki temu ma powstać dodatkowo około 1,5 kilometra toru pojedynczego oraz pętla tramwajowa przy Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym, budynek z zapleczem socjalnym i dyżurką oraz dwa przystanki na ul. Watzenrodego. W ten sposób inwestycja zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. MZK Toruń nie zwlekał więc z przetargiem na dokończenie prac i
ogłosił postępowanie w maju tego roku. Niedługo później poznaliśmy złożone oferty. Ostatecznie to postępowanie
zostało unieważnione z racji przekroczenia budżetu, ale MZK bardzo szybko ogłosiło kolejny przetarg.
Właśnie poznaliśmy oferty, jakie wpłynęły w tym postępowaniu. Wykonaniem właściwych prac jest zainteresowanych aż sześć podmiotów. Kwota na sfinansowanie całego zamówienia to 23,985 miliona złotych. Swoje oferty złożyły Colas Rail Polska z ofertą o wartości około 28,528 miliona złotych, Strabag, który wycenił prace na niespełna 30,755 miliona złotych, Progreg Infracity z ofertą niewiele przekraczającą kwotę 26,335 miliona złotych, a także Intop Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor - Krak. Intop chce zrealizować inwestycję za około 25,458 miliona złotych, natomiast Tor-Krak chce zainkasować za to zadanie prawie 25,445 miliona złotych.
Ostatnią, szóstą ofertą, jest ta autorstwa firmy Balzola Polska. Jest to zarazem jedyna oferta jaka mieści się w budżecie zamawiającego i opiewa ona na kwotę prawie 23,364 miliona złotych. Warto w tym miejscu dodać, że Balzola jest wykonawcą obecnych prac (w konsorcjum z firmą Intop), obejmujących 5,5-kilometrowy odcinek torowiska do skrzyżowania ulic Strobanda oraz Watzenrodego.
Cała inwestycja ma się zakończyć do 30 czerwca przyszłego roku.