Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił właśnie przetarg na zakup 6 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Zakupy są dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny, a oferty w postępowaniu można składać do 15 marca bieżącego roku.
Miejski Zakład Komunikacji (MZK) w Ostrowie ogłosił właśnie przetarg na zakup sześciu nowych,
elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny w kwocie ponad 9 milionów złotych, a całość projektu jest warta prawie 17,5 miliona złotych. Infrastruktura do ładowania obejmuje zakup i montaż trzech dwustanowiskowych ładowarek, które zostaną zamontowane w zajezdni przewoźnika.
Niska podłoga i 160 kW mocy silnika
Autobusy mają być nowe, elektryczne oraz niskopodłogowe na całej swej długości, którą określono na około 12 metrów. Elektrobusy mają mieścić co najmniej 69 pasażerów, z czego minimum 24 na miejscach siedzących. Dodatkowo autobusy będą miały minimum 4 składane siedzenia montowane do ścian autobusu. Zgodnie z zaleceniami przetargowymi, zaleca się montaż jak największej ich ilości. Silnik ma mieć moc minimum 160 kW.
Autobusy mają zostać wyposażone w mechanizm rekuperacji energii, a więc mają odzyskiwać ją w czasie hamowania. Ponadto pojazdy mają mieć też wbudowane ograniczenie prędkości do 80 km/h. Zasięg autobusów na jednym ładowaniu ma wynosić minimum 130 kilometrów, a pojazdy mają umożliwiać ładowanie ich poprzez wtyczkę, a także pantograf.
Monitoring i system sprzedaży biletów
Kierowca będzie miał do swojej dyspozycji wydzieloną kabinę. Preferowany układ drzwi to 2:2:2, a pojazdy będą też przystosowane do przewozu osób o ograniczonej mobilności. Ponadto w autobusach znajdzie się klimatyzacja, a także ogrzewanie wodne oraz oświetlenie LED. Elektrobusy zostaną także wyposażone w system informacji pasażerskiej i kasowniki do biletów elektronicznych oraz biletomat. Na pokładzie znajdzie się także monitoring.
Zamówienie podzielone na dwie tury
Pojazdy mają zostać dostarczone w dwóch turach. Pierwsza z nich, obejmująca dostawę 3 elektrobusów oraz wszystkich ładowarek ma zostać zrealizowana między 3, a 7 lipca 2023 roku, natomiast trzy pozostałe pojazdy mają dotrzeć do zamawiającego między 2, a 6 października przyszłego roku. Startować mogą producenci, którzy w przeciągu trzech ostatnich lat zrealizowali przynajmniej jedno zamówienie, opiewające na dostawę niskopodłogowych autobusów elektrycznych, a wartość tego zamówienia wynosiła minimum 9 milionów złotych netto.
Oferty można składać do 15 marca bieżącego roku, a o wyborze zdecydują kryteria ceny - 60%, a także parametry techniczno-eksploatacyjne - 40%.