MZK Wejherowo otworzył oferty w przetargu na dostawy trzech 12-metrowych elektrobusów. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty. Zakup jest możliwy dzięki środkom z programu Zielony Transport Publiczny.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,6-12,2 m, które pomieszczą min. 71 osób, w tym 26 na miejscach siedzących. MZK wymaga silnika bądź silników o mocy min. 160 kW z systemem odzysku energii podczas hamowania. Wymagana minimalna użyteczna pojemność baterii (akumulatorów) trakcyjnych 160kWh, a zasięg – min. 150 km (po sześciu latach eksploatacji – min. 80 km). Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (14 lutego) minął termin składania ofert. Solaris zaproponował autobusy Urbino 12 Electric za 5,784 mln zł netto / 7,114 mln zł brutto – to jest 2,371 mln zł brutto za sztukę. Natomiast EvoBus zaproponował Mercedesy eCitaro za 7,665 mln zł netto / 9,428 mln zł brutto – to jest 3,143 mln zł brutto za sztukę. Budżet na ten cel wynosił 6,9 mln zł netto.
O wyborze decydują cena (55%), okres gwarancji całopojazdowej (8%) i na baterie trakcyjne (4%), zużycie energii elektrycznej (10%), pojemność akumulatorów trakcyjnych (10%), wyposażenie pojazdu (11%), bezpieczeństwo (2%). W kryterium wyposażenia punktowane będą klimatyzacja z pompą ciepła, silnik w osi napędowej asynchronicznie, szyba czołowa dzielona w pionie, co najmniej 10 miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi.
Zamówienie ma zostać zrealizowane najpóźniej do połowy grudnia 2022 r., przy czym pierwszy pojazd miałby zostać dostarczony już do końca marca. MZK dopuszcza opóźnienie terminu dostawy autobusu, ale wówczas dostawca ma obowiązek bezpłatnego dostarczenia dla zamawiającego na cały okres opóźnienia testowego autobusu zastępczego.