Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu właśnie ogłosił postępowanie dotyczące zakupu 14 autobusów elektrycznych. Przetarg opiewa na dostawy pojazdów w dwóch długościach, a więc autobusów 12 oraz 18-metrowych. Ponadto przewoźnik chce zakupić także siedem dwustanowiskowych ładowarek mobilnych.
Właśnie ogłoszono duży przetarg dotyczący zakupu autobusów elektrycznych. Nabywcą jest Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu, który chce zakupić 14 autobusów elektrycznych. Zamawiane pojazdy mają mieć dwie długości, 12 oraz 18 metrów. Ponadto przetarg dotyczy też dostawy siedmiu dwustanowiskowych ładowarek mobilnych, które posłużą do ładowania nowych pojazdów. Zamówienie jest dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny, a dokładniej z pierwszej edycji tego programu.
10 krótszych, 12-metrowych autobusów
MZK chce zakupić dziesięć autobusów o długości około 12 metrów, które będą w stanie pokonać na jednym ładowaniu minimum 150 kilometrów. Pojazdy mają mieścić minimum 80 pasażerów, z czego co najmniej 25 z nich ma podróżować na miejscach siedzących, a 7 z tych miejsc ma być bezpośrednio dostępnych z niskiej podłogi. Elektrobusy mają rozpędzać się maksymalnie do 70 km/h, a minimalna moc silnika lub silników, jakie będą napędzać te pojazdy to 160 kW. W autobusach ma znaleźć się także mechanizm rekuperacji energii.
Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 440 kWh. Ładowanie elektrobusów ma odbywać się poprzez złącze Plug-in, a pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. W autobusach znajdą się ładowarki USB oraz ogrzewanie i klimatyzacja. Pojazdy zostaną także wyposażone w system informacji pasażerskiej jak również w system monitoringu. Oświetlenie autobusów, wewnętrzne jak i zewnętrzne ma być wykonane w technologii LED.
Cztery elektryczne przegubowce
Drugą częścią zamówienia jest dostawa czterech autobusów przegubowych, o długości około 18 metrów. Podobnie jak w przypadku krótszych braci, także pojazdy przegubowe mają mieć zasięg co najmniej 150 kilometrów możliwych do pokonania na jednym ładowaniu. Autobusy mają mieścić co najmniej 105 pasażerów, z czego co najmniej 38 na miejscach siedzących. 10 spośród tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Także przegubowce mają rozpędzać się maksymalnie do 70 km/h.
Napęd elektrobusów mają gwarantować silnik bądź silniki o minimalnej mocy 220 kW, natomiast minimalna pojemność magazynu energii to 520 kWh. Ładowanie przegubowców będzie odbywać się za pomocą wtyczki Plug-in. Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe, a pasażerowie mają mieć do swojej dyspozycji wejścia USB do ładowania urządzeń mobilnych. Ponadto w autobusach znajdą się systemy identyczne jak w krótszych pojazdach, a więc monitoring, klimatyzacja czy też ogrzewanie. Preferowany układ drzwi w dłuższych autobusach to 2:2:2:2. Dwa z czterech przegubowców mają zostać wyposażone w bramki zliczające pasażerów.
Budżet opiewa na ponad 45 milionów złotych
W zapisach przetargowych znalazły się kwoty, jakie przewoźnik chciałby przeznaczyć na zakup autobusów. Budżet zamawiającego dotyczący zakupu dziesięciu krótszych, 12-metrowych pojazdów, opiewa na 30,2 miliona złotych, natomiast na zakup czterech autobusów przegubowych przewoźnik chce wydać 14 milionów złotych. Dostawa mobilnych ładowarek została wyceniona przez zamawiającego na niespełna 2 miliony złotych. Wszystkie kwoty są kwotami brutto.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w przeciągu roku liczonego od dnia podpisania umowy z wykonawcą, a samo zamówienie nie zostało podzielone na części, tak więc zainteresowani producenci będą musieli zaoferować dostawy autobusów o dwóch różnych długościach, jak również dostawy mobilnych ładowarek.
Cena najważniejszym kryterium wyboru
Oferty w postępowaniu można składać do 19 sierpnia bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena brutto - 80% jak również okres gwarancji na magazyn energii elektrycznej w obu typach autobusów - 20%. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyli co najmniej 8 niskopodłogowych autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów, a także co najmniej 3 autobusy niskopodłogowe o napędzie elektrycznym, których długość wynosi około 18 metrów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.