Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze właśnie ogłosił postępowanie dotyczące dostawy pięciu autobusów elektrycznych o długości maksymalnie 10,5 metra wraz z dwoma dwustanowiskowymi ładowarkami. Zamówienie jest częścią większego projektu, finansowanego z POIiŚ 2014-2020.
Elektrobusy, które chce kupić miejski przewoźnik z Zielonej Góry muszą być nowe oraz w pełni niskopodłogowe. Długość nowych pojazdów określono w przedziale 9-10,5 metra. Autobusy mają zabierać na pokład minimum 60 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0.
Moc silnika lub silników określono na nie mniejszą niż 160 kW. W pojazdach znajdzie się mechanizm rekuperacji energii jak również wbudowany ogranicznik prędkości do 80 km/h. Zasięg autobusów na jednym ładowaniu ma wynosić minimum 220 kilometrów, a minimalna pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 160 kWh. Ładowanie elektrobusów ma być możliwe zarówno poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf odwrócony.
Na wyposażeniu autobusów znajdzie się klimatyzacja oraz ogrzewanie. Pasażerowie będą mogli nabyć bilety w biletomacie, a także naładować urządzenia mobilne dzięki wejściom USB. Wewnętrzne oświetlenie autobusów będzie wykonane w technologii LED. W pojazdach znajdą się także świetlne tablice informacyjne, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz autobusów oraz system automatycznego zliczania pasażerów. Na wyposażeniu elektrobusów znajdą się również kasowniki, defibrylator AED oraz monitoring wizyjny.
Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu roku od podpisania umowy. W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali zamówienia opiewające na dostawę co najmniej 5 pojazdów elektrycznych o masie powyżej 7,5 tony, a jedno z tych zamówień dotyczyło dostawy minimum 2 nowych i niskopodłogowych autobusów elektrycznych lub trolejbusów. Oferty w postępowaniu można składać do 25 października bieżącego roku.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje cena - 60%, jak również gwarancja - 15%, zużycie energii elektrycznej - 15% oraz warunki techniczne - 10%. Na warunki techniczne złożą się takie elementy jak obecność szyn do ładowania pantografowego na dachu autobusu, niska podłoga na całej długości autobusu, dzielona przednia szyba, elektryczna żaluzja przedniej szyby oraz liczba miejsc dla pasażerów większa niż 75.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.