Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego przygotował projekty dwóch tras rowerowych wzdłuż europejskich korytarzy rowerowych R-9 i R–10. Pierwszy poprowadzi wzdłuż ujścia Wisły, drugi – brzegiem Bałtyku.
– Cechą charakterystyczną tras EuroVelo jest zapewnienie bezpiecznych warunków jazdy oraz komfortu rowerzyście. Dobre oznakowanie tras czy funkcjonalne miejsca postojowe to wizytówka planowanych przedsięwzięć w województwie pomorskim – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki UM Województwa Pomorskiego cytowana przez serwis internetowy urzędu.
Inwestycje mają zostać ukończone do 2020 r. Nawierzchnia tras będzie asfaltowa, zbudowana z kostki betonowej lub nawierzchni mineralnych, ale część odcinków, jak wynika z informacji urzędu pozostanie szutrowa. Za to przy trasach stanie 80 punktów postojowych, przy których będzie można odpocząć lub schronić się w przypadku niekorzystnej pogody.
źródło: pomorskie.eu Międzynarodowy szlak R-10 (Euro Velo 10) jest częścią europejskiej trasy wiodącej przez kraje basenu Morza Bałtyckiego. W województwie pomorskim prowadzi od Ustki do Krynicy Morskiej oraz do Kępek na granicy z województwem warmińsko-mazurskim. Z kolei Wiślana Trasa Rowerowa R-9 przebiega wzdłuż Wisły do granicy z województwem kujawsko-pomorskim. Trasy te prowadzą korytarzami europejskiej sieci Euro Velo. Długość obu wynosi około 670 km.
Trasy rowerowe zostaną wybudowane w standardzie umożliwiającym podjęcie starań o certyfikację Euro Velo, spełniając wysokie wymagania związane z komfortem, bezpieczeństwem podróży i dostępnością komunikacyjną.