MPK Poznań właśnie unieważniło przetarg na naprawę główną i modernizację prototypowego Solaris Tramino S100. Powodem są zbyt drogie oferty, jakie przewoźnik otrzymał w postępowaniu ogłoszonym kilka miesięcy temu.
Charakterystyczny prototyp serii Tramino, oznaczony jako S100, od prawie roku należy już do MPK Poznań.
Przewoźnik odkupił go od producenta, firmy Solaris, w kwietniu ubiegłego roku. Wagon od dłuższego czasu jest już wyłączony z eksploatacji i czeka na naprawę główną. MPK chciało połączyć to zadanie z modernizacją tramwaju i upodobnić pojazd do seryjnych Tramino kursujących w stolicy Wielkopolski.
Przetarg na to zadanie ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku. Naprawa miała objąć praktycznie cały pojazd, poczynając od pudła, poprzez wózki i układ hamulcowy aż po nowe falowniki i przetwornice. Nowy miał być również środek pojazdu, a dokładniej przestrzeń dla pasażerów. Całość zakresu naprawy
opisaliśmy tutaj.W Styczniu poznaliśmy
oferty na naprawę główną. Chciały ją wykonać dwie firmy, a więc Saatz i Modertrans. Pierwsza z nich naprawia aktualnie poznańskie Siemensy Combino, a Modertrans modernizował już chociażby tramwaje Tatra, które posiada MPK. Obie oferty przekraczały budżet MPK, które zarezerwowało na to zadanie 4,305 mln złotych.
Właśnie okazało się jednak, że postępowanie unieważniono, ponieważ obie oferty przekroczyły budżet przewoźnika. Jednak z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że MPK będzie chciało ponowić przetarg i po raz kolejny spróbuje naprawić prototypowy wagon.