Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Newag wygra przetarg na nowe pociągi dla SKM Trójmiasto?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Newag wygra przetarg na nowe pociągi dla SKM Trójmiasto?
fot. RK
SKM Trójmiasto otworzyła oferty w przetargu na zakup dwóch fabrycznie nowych pociągów. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", trochę tańsza jest oferta Newagu, który zaoferował przewoźnikowi dwa zmodyfikowane pociągi z rodziny Impuls.

Pierwotnie termin składania ofert wyznaczono na 29 grudnia 2014 r., potem na 12 stycznia i w końcu na dziś. Zmianie uległ też termin dostawy gotowych pociągów. Przesunięto go na 31 marca 2016 roku (pierwotnie chciano, by dostarczono je jeszcze w 2015 roku). To niestety oznacza, że tabor nie zostanie dofinansowany z funduszy unijnych w perspektywie finansowej 2007-2013.

Impulsy pojadą nad morze?

"Rynek Kolejowy" poznał oficjalne informacje z otwarcia ofert w przetargu. Zgłosili się obaj krajowi producenci - Newag i Pesa. Kryterium dostawy były cena (80 proc.) oraz wysokość podłogi (20 proc.). Bliżej wygrania przetargu jest nowosądecki producent - zażądał 35 571 600 złotych brutto za dwa pociągi, a Pesa 36 039 000 złotych brutto. Obie firmy przedstawiły oferty z maksymalnie punktowaną wysokością podłogi - 960 mm ponad główkę szyny. Kosztorys wynosił 40 590 000,00 zł brutto.

- Obecnie będą trwały prace komisji przetargowej - mówi "RK" Marcin Głuszek, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. Jeżeli oferty będą poprawne pod względem formalnym, SKM wybierze zwycięzce, z którym będzie mogła podpisać umowę po rozwiązaniu ewentualnych odwołań.

Jakie będą nowe pociągi?

Pociągi mają mieć długość do 90 m (EN57 liczy sobie prawie 65 m, dłuższy EN71 także wykorzystywany przez SKM ma 87 m) posiadać 144 miejsca siedzące i 359 stojących (przy założeniu 5 osób stojących na metr kwadratowy). W każdym członie musi się znaleźć czworo drzwi, tak więc będzie ich dwa razy więcej niż w wagonach pociągów serii EN57 czy EN71. Z pewnością docenią to pasażerowie, którzy w godzinach szczytu mają problemy z wyjściem i wejściem do kolejek.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Newag zaoferował SKM Trójmiasto zmodyfikowane pociągi z rodziny Impuls z podłogą na wysokości 960 mm - dostosowaną do peronów przewoźnika. - Podłoga 960 mm nie stanowi wyzwania, jest jedynie modyfikacją obecnie produkowanych EZT Impuls - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Urszula Makosz z Newagu.

- Będą to czteroczłonowe pojazdy z rodziny Impuls. W porównaniu do Impulsów 31WE każdy wagon posiadał będzie dodatkowe drzwi (czyli dwie pary drzwi na wagon z każdej strony). Nie wpłynie to na wygląd pudła, ani czoła pociągu - mówi Urszula Makosz.

SKM zażyczyło sobie wysuwanego stopnia, który ma zniwelować lukę pomiędzy taborem a peronem. Pociągi będą kursować pomiędzy Wejherowem a nowym przystankiem Gdańsk Śródmieście.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5