Kompleksowa przebudowa międzymiastowej trasy tramwajowej łączącej Most i Litvínov dobiega końca. Po niemal dwóch latach wznowiona zostanie komunikacja szynowa między tymi dwoma czeskimi miastami.
Na przełomie stycznia i lutego mają ruszyć jazdy próbne na odcinku między krańcem Záluží a pętlą w Litvínovie. Następnie, od połowy lutego, mają zostać wznowione regularne przewozy tramwajowe. Budowniczowie wrócą jeszcze wiosną, by dokończyć prace przy zieleni.
Pierwotnie prace przy przebudowie 4-kilometrowego odcinka linii
miały zakończyć się rok wcześniej, ale konieczna okazała się zmiana dokumentacji projektowej. Obiekty inżynieryjne – wiadukty – przy zakładach przemysłowych w Litvínovie okazały się być w gorszym, niż zakładano, stanie technicznym. W efekcie zdecydowano się na wymianę większości elementów starych wiaduktów. Wystąpiły też niezidentyfikowane kolizje z uzbrojeniem podziemnym.
63-tysięczny Most i 22-tysięczny Litvínov posiadają wspólną sieć tramwajową, składającą się z zasadniczo jednej głównej trasy. Długość sieci wynosi 18,6 km. W sumie roboty modernizacyjne obejmują ok. 10 km trasy, wybudowanej między latami 60. i 80. XX w. Projekt podzielono na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek Záluží, Chemopetrol – Litvínov, dworzec kolejowy. Teraz przygotowywany jest kolejny etap, obejmujący odcinek Záluží, Chemopetrol– Most, Chomutovská. Prace rozpoczną się tu najpewniej w 2024 r. Koszt przebudowy pierwotnie szacowany był na 650 mln koron. Ostatecznie koszty urosły do 755 mln koron.