Właśnie przekazaliśmy użytkownikowi nową myjnię autobusową pracującą w trybie STÓJ-JEDŹ. Myjnia TYTAN NEXT samojezdny portal wykonany z wysokogatunkowej stali nierdzewnej został zainstalowany w miejsce starego wysłużonego urządzenia Fudim. Obie myjnie są jednak efektem krajowej myśli technicznej i w tym sensie SULTOF sp. z o.o. kontynuuje tradycję produkcji polskich myjni specjalistycznych.
Tym co wyróżnia realizację w MPK Włocławek jest sposób przeprowadzania mycia. Ze względu na ograniczoną długość hali, standardowa długość szyn jezdnych została skrócona do minimum pozwalające na wypozycjonowanie myjni i autobusu.
Mycie odbywa się w trybie pół-przejazdowym z chwilowym zatrzymaniem pojazdu do umycia przodu i tyłu. Przejazd przez myjnię jest regulowany przy pomocy fotokomórek i semaforów.
Pojazd zatrzymuje się przed portalem zaparkowanym od strony wyjazdu z hali mycia. Myjnia rozpoczyna proces mycia od mycia przodu przy pomocy jednej lub dwóch szczotek pionowych w zależności od wybranego programu mycia. Podczas mycia przodu i tyłu szczotki poruszają się w poprzek mytej powierzchni przechodzą poza oś pojazdu zapewniają dokładne mycie na całej szerokości. Liczba przejazdów szczotek może być regulowana.
Po umyciu przodu pojazdu myjnia zajmuje pozycję startową do mycia przejazdowego boków. Na semaforze zapala się zielone światło, co jest sygnałem do powolnego przejazdu pojazdu przez myjnię przy obracających się szczotkach. Fotokomórki wykrywają tył pojazdu, a światło na semaforze wyjazdowym zmienia się na czerwone. Pojazd zatrzymuje się do umycia tyłu. Myjnia powtarza proces mycia realizowany podczas mycia przodu, przy czym do mycia tyłu zawsze wykorzystywane są obie szczotki pionowe. Po umyciu tyłu światło na semaforze wyjazdowym zmienia się na zielone, co jest sygnałem do opuszczenia stanowiska mycia.
Przed wjazdem na stanowisko mycia znajduje się bramka namaczająca nanosząca chemię myjąca na pojazd, a na wyjeździe bramka płucząca z dozowaniem środka redukującego zacieki. Myjnia ma możliwość pracy w trybie flotowym bez konieczności każdorazowego wybierania programu mycia.
Opisane powyżej rozwiązanie sprawdzi się w krótszych halach i długich autobusach, gdzie nie jest możliwe pełne mycie stacjonarne.
Razem z myjnią zainstalowano system recyklingu wody Bioclean, pozwalający na powtórne wykorzystanie do 90% wody zużywanej na myjni. Podobnie jak myjnia, Bioclean jest własnym produktem marki SULTOF i należy do pakietu rozwiązań pod wspólną nazwą SULTOF EKO-TECH, służących oszczędności wody i energii, a także ograniczeniu zużycia środków chemicznych.
SULTOF Sp. z o.o. to firma z ponad 30-letnim doświadczeniem. Sukces rynkowy zawdzięcza ona wysiłkowi włożonemu w stworzenie ponadprzeciętnych produktów i staraniom, aby zapewnić klientom najwyższy poziom obsługi. Duża liczba instalacji w przedsiębiorstwach komunikacyjnych w całej Polsce potwierdza, że nasza praca jest doceniana.