PKP PLK prowadzi inwestycję mającą zwiększyć przepustowość drugiej największej stacji w Polsce, Poznania Głównego. Efektem prac będzie nowy peron, zlokalizowany po wschodniej stronie stacji. Ponadto do użytku oddane zostanie także przedłużenie istniejącego tunelu, który będzie wychodził na ulicę Składową. Tej inwestycji będzie towarzyszyć zmiana numeracji peronów, która często sprawia podróżnym problemy z odnalezieniem właściwej krawędzi peronowej. Nowe oznaczenia peronów mają się pojawić wiosną przyszłego roku.
Poznań Główny cały czas boryka się z problemami z przepustowością. Trudno się temu dziwić, zważając na fakt, iż jest to druga największa stacja w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów rocznie. Więcej osób korzysta tylko z Wrocławia Głównego. Właśnie dlatego PKP PLK buduje w Poznaniu nowy peron, który ma umożliwić wyprawianie i przyjmowanie jeszcze większej liczby pociągów. Nowy peron pojawi się po wschodniej stronie stacji.
Jego budowa przebiega terminowo.Oprócz peronu
trwa także budowa tunelu, który będzie przedłużeniem już istniejącego ciągu biegnącego pod wszystkimi obecnymi peronami. Tunel będzie zbudowany w osi nowego peronu i będzie wychodził na ulicę Składową, dzięki czemu podróżni w łatwy sposób będą w stanie dostać się z Łazarza i przystanków tramwajowych Dworzec Zachodni, w kierunku ścisłego centrum miasta z ulicą Święty Marcin włącznie.
W odpowiedzi na jedną z interpelacji dotyczących stacji, Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało zmianę numeracji peronów Poznania Głównego. Powód? Częsta trudność i zakłopotanie podróżnych, którzy nie mogą się zorientować w planie dworca.
Trzeba przyznać, że perony oznaczone cyframi, a także literami budzą niepewność, szczególnie gdy podróżny musi dostać się na peron 1A lub 4B, szczególnie wtedy gdy perony nie są ponumerowane po kolei, z zachodu na wschód lub na odwrót, a tak właśnie jest na Poznaniu Głównym. Wiemy kiedy wreszcie się to zmieni.
– Dla ułatwienia orientacji na stacji Poznań Główny przygotowywana jest zmiana numeracji peronów. Będzie ona wymagać m.in. wymiany oznakowania. PLK planują, aby nastąpiło to równolegle z oddaniem do użytku nowego, dodatkowego peronu na stacji – podróżni zostaną poinformowani o zmianach z wyprzedzeniem. Zakończenie prac związanych z budową dodatkowego peronu planowane jest wiosną 2022 r. – informuje nas Radosław Śledziński z PKP PLK.