Wiemy już, jak będą wyglądały remontowane tramwaje Škoda 16T. Na nowych wizualizacjach, jakie przesłali projektanci firmy SAATZ, widać jaki kształt otrzymają tramwaje.
Przedmiotem podpisanej w czerwcu umowy jest remont kapitalny 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Wagony zostały wyprodukowane w latach 2006-2007. Prace mają być kompleksowe i objąć część elektryczną, wszystkie podzespoły, wózki, pudło oraz wnętrze wagonu. W zakresie zmian funkcjonalnych przewidziano demontaż platformy sterowanej elektrycznie na mechaniczną. Pojawią się też ładowarki USB. Niestety, pojazdy nie zostaną wyposażone w klimatyzację.
Jak wskazuje MPK, remont to świetna okazja do odświeżenia designu. Škody zmienią się niemal nie do poznania, choć zasadnicze kształty wagonu pozostaną takie, do jakich wrocławianie zdołali się przyzwyczaić przez ostatnie 14 lat. Zmienią się bary – tramwaje będą jasno niebieskie, co jest zgodne z obecnie stosowaną kolorystyką. Wygląd tramwajów pokazują pokazane dziś wizualizacje,
nieco odmienne od pierwszych koncepcji prezentowanych po podpisaniu umowy.
Prace realizuje firma SAATZ, która zaproponowała kwotę 60,629 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Do firmy remontowej MPK wysłało dzisiaj (5 listopada) już drugi wagon tego typu. Prace nad pierwszą Škodą – trwają od około trzech miesięcy. W dwa lata nowe oblicze zyska wszystkie 17 wagonów tego typu, jakie spółka posiada.
Równolegle Modertrans wykonuje umowę na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. Tramwaje upodobnią się do
stylistyki Moderusów Beta. W Modertransie
oddzielnie remontowany jest jeden tramwaj 205 WrAs, który uległ w zeszłym roku poważnemu wypadkowi i pożarowi.