Związek Gmin Powiatu Płockiego ogłosił właśnie przetarg na zakup 8 autobusów z silnikiem diesla, które będą służyły w ramach komunikacji w powiecie płockim. Związek chce zakupić różnorakie pojazdy, a sam zakup jest dofinansowany z Polskiego Ładu.
Pierwszy nabór do programu inwestycji strategicznych, zwanego też potocznie Polskim Ładem przyniósł wiele przetargów i dofinansowań do budowy dróg. Na przeciwległym biegunie znalazły się inwestycje w transport publiczny, a więc zakupy tramwajów, autobusów lub pociągów. Pociągi
kupi jeden region, a
jedyny tramwajowy wniosek nie znalazł akceptacji i nie otrzymał dofinansowania. W przypadku autobusów było inaczej, dzięki czemu autobusy przyjadą do
kilkunastu wnioskodawców z całej Polski. Jednym z nich jest Związek Gmin Powiatu Płockiego, który otrzymał dofinansowanie na zakup 8 autobusów.
8 autobusów napędzanych silnikiem diesla
Związek właśnie ogłosił przetarg na ich zakup. Jego przedmiotem jest zakup 8 autobusów napędzanych silnikiem diesla, a jednocześnie spełniających normy Euro VI. Pojazdy będą różnej długości. Jeden pojazd będzie autobusem klasy Maxi, a jego długość ma mieścić się w przedziale 11,5-12,5 metra długości. 5 autobusów to pojazdy klasy Midi i będą miały długość od 7,5 do 11 metrów. Dwa pozostałe pojazdy mają należeć do klasy Mini, a ich długość ma być większa niż 5 metrów.
Autobus klasy Maxi ma mieć silnik o mocy minimum 210 kW i zabierać na pokład od 53 do 58 osób na miejscach siedzących. W pojeździe znajdzie się klimatyzacja. Preferowany układ drzwi to 1:2:0. Kabina kierowcy oddzielona ścianką działową. Autobus ma mieć kamerę cofania, a także ładowarki USB dla pasażerów. Ponadto w pojeździe zostanie zamontowane nagłośnienie, a fotele mają być wyposażone w pasy bezpieczeństwa. W autobusach znajdzie się także monitoring.
Midi na 31 pasażerów
Autobusy Midi mają mieścić minimum 31 osób na miejscach siedzących plus kierowcę i pilota. Ponadto w autobusach ma znaleźć się miejsce dla osób poruszających się na wózku. Drzwi w preferowanym układzie 1:0:1. Reszta wyposażenia jest identyczna jak w przypadku dłuższych pojazdów. W przypadku najkrótszych autobusów, mają one zabierać na swój pokład 9 osób na miejscach siedzących, w tym jedną osobę poruszającą się na wózku. Autobusy mają mieć dwoje przednich drzwi, jedne boczne uchylne, a także parę drzwi tylnych uchylnych. W środku układ siedzeń przewidziano w systemie 2:3:3. W busach ma się znaleźć klimatyzacja oraz czujniki parkowania z tyłu pojazdów.
330 dni na dostawę pojazdów
Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 330 dni od podpisania umowy. Doświadczenie zostało podzielone na dwie kategorie, osobno dla autobusów Mini i Maxi oraz osobno dla pojazdów Midi. W pierwszej kategorii, startujący spełni wymagania jeśli wykaże, iż w przeciągu 3 lat zrealizował minimum jedno zamówienie, które opiewało na dostawę co najmniej 3 nowych autobusów o łącznej wartości minimum 2 milionów złotych. Dla wymagań wobec klasy Midi, zostaną one spełnione, jeśli dostawca wykaże, że w ciągu 3 lat dostarczył lub aktualnie dostarcza na terenie Polski co najmniej 10 sztuk oferowanego modelu autobusu. Ponadto producent musi udowodnić, że autobus nie jest prototypem i powstał w minimum 500 egzemplarzach.
O wyborze zdecyduje cena – 60%, parametry techniczno-eksploatacyjne – 25%, termin dostawy – 8%, a także gwarancja – 7%. Oferty można składać do dnia 12 kwietnia.