Thales dostarczy swoje rozwiązanie CBTC na potrzeby metra w Korei Południowej, Turcji i Chinach. Nowy system zostanie zainstalowany na odcinku linii 2 w Inczon, na linii M10 w Stambule i na linii 4 w Nanchang.
Linia nr 2 w Inczon jest częścią sieci metra w Seulu, obecnie modernizowaną w celu poprawy jej wydajności, dostępności i niezawodności. Thales, na podstawie umowy z DaeaTi, wiodącą koreańską firmą w dziedzinie technologii automatyki kolejowej, dostarczy nowy system sterowania ruchem kolejowym. Wprowadzone modernizacje zwiększą pojemność zajezdni w Inczon, dzięki czemu możliwe będzie obsłużenie dodatkowych sześciu nowych, zdalnie sterowanych pociągów.
Nowy tabor, który zostanie dostarczony w 2021 r. będzie wyposażony w urządzenia pokładowe Thales „Vehicle On Board Controller (VOBC)”. Linia nr 2 w Inczon została uruchomiona w lipcu 2016 roku. Po 4 latach liczba pasażerów korzystających z metra podwoiła się: aktualnie korzysta z niej 180 000 osób dziennie. Thales realizuje projekty w Inczon od 2009 roku.
Stambuł Metro, Linia M10
Linia M10 będzie pierwszą linią metra, którą dojedziemy do międzynarodowego lotniska Sabiha Gokcen, drugiego najbardziej ruchliwego portu lotniczego w Turcji. Będzie miała cztery stacje i 7,5 km torów. Głównym wykonawcą projektu jest spółka typu joint venture Gülermak-YSE. Firma Thales będzie odpowiadać za instalację systemu SelTrac™ CBTC na nowej linii M10. Rozwiązania firmy Thales są już wykorzystywane w tureckim metrze na linii M4.
Nowa linia M10 połączy port lotniczy z głównymi miastami regionu. Dojazd z lotniska do Kaynarca zajmie 13 minut, do Kadikoy - 46 minut, a do Yenikapı leżącego po drugiej stronie cieśniny Bosfor - godzinę. Projekt ten jest jednym z priorytetów tureckiego rządu. Ma on poprawić transport w dużych miastach i połączyć węzły komunikacyjne o dużym znaczeniu.
Nanchang Metro, Linia 4
Thales SEC Transportation System Company Limited (TST), spółka joint venture Thales z Shanghai Electric, dostarczy systemy sterowania dla nowej linii metra w Nanchang, największego miasta prowincji Jiangxi we wschodnich Chinach. Linia metra Nanchang 4 zostanie wydłużona od stacji Baimashan do stacji Yuweizhou i połączy pięć dzielnic. Linia nr 4 ma całkowitą długość operacyjną 39,6 km, na co składa się 34,1 km torów podziemnych i obejmuje 29 stacji. Jest to najdłuższa linia metra w Nanchang, o największej liczbie stacji. Firma TST zna już nanchangską sieć, ponieważ wcześniej dostarczyła systemy sterowania ruchem kolejowym dla linii nr 1 i 2.
Ponadto 23 kwietnia została oddana do użytku linia nr 16 metra Hangzhou, łącząca śródmieście Hangzhou z dzielnicą Lin’an. Ta bardzo szybka linia metra również wykorzystuje technologie dostarczane przez Thales SEC Transport.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.