W stolicy Warmii i Mazur trwają prace przy budowie nowych przystanków na odcinku linii 220 Olsztyn Główny – Gutkowo. Jak zapowiadają PKP PLK, pierwsze przystanki – choć nie wszystkie – miałyby zostać udostępnione od czerwcowej korekty rozkładu jazdy. PKP PLK negocjują z wykonawcą dodatkowy zakres prac.
W dalszym ciągu w Olsztynie trwa przebudowa linii kolejowej na odcinku Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo. Roboty miały zakończyć się w grudniu zeszłego roku. Choć pociągi powróciły już na trasę, to
pomijają budowane przystanki Olsztyn Śródmieście (dodatkowy peron), Olsztyn Jezioro Ukiel, Olsztyn Likusy i Olsztyn Redykajny.
Jak informują PKP PLK, na przystankach Redykajny i Likusy gotowe są konstrukcje peronów, ale wciąż pozostaje ułożenie nawierzchni peronów oraz dojść. – Dążymy, aby perony Olsztyn Redykajny, Olsztyn Likusy zostały ukończone wiosną. Istotne są warunki atmosferyczne, które mają wpływ na budowę obiektów. Udostępnienie nowych przystanków będzie od czerwcowej korekty rozkładu jazdy – mówi Martyn Janduła biura prasowego PKP PLK.
PKP PLK prowadzą teraz negocjacje z konsorcjum firm Torhamer i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud ws. zamówienia z wolnej ręki na dodatkowe prace. Obejmują one budowę przystanku Olsztyn Jezioro Ukiel w km 3+601 do 3+751 wraz z dojściami od ul. Dębowej i Zespołu Szkół Ekonomicznych w km 3,767 oraz od ul. Żeglarskiej w km ok 3,570. – Przystanek Olsztyn Jezioro Ukiel nie był pierwotnie planowany. Konieczne było pozyskanie pozwolenia na budowę [wydane 7 października 2020 r. – red.] – przypomina Martyn Janduła. – Wykonawca przygotował teren pod budowę przystanku. Jest on planowany do udostępnienia w połowie 2021 roku – dodaje przedstawiciel PLK.
Poza tym zlecane dodatkowo prace miałyby obejmować wykonanie kanalizacji teletechnicznej na potrzeby systemów SDIP i SMW, a także przebudowy – a w zasadzie wykonania nowych – dwóch bramek trakcyjnych, które są w kolizji z peronem nr 2 przystanku Olsztyn Śródmieście. Założono wykorzystanie w miarę możliwości „starego materiału w postaci elementów do podwieszenia sieci jezdnej”. - Budowa dodatkowego peronu na przystanku Olsztyn Śródmieście rozpocznie się po usunięciu przez wykonawcę kolizji. PLK są w trakcie uzgodnień z wykonawcą, co do zakresu dodatkowych robót. Planujemy, że udostępnienie obiektu podróżnym nastąpi w połowie bieżącego roku – mówi Martyn Janduła.
Dodatkowe prace – związane z przystankiem Jezioro Ukiel, kanalizacją teletechniczną oraz przebudową bramek na Śródmieściu – wyceniono na 4,552 mln zł netto.