PKP SA otworzyły oferty w przetargu na rozbiórkę i budowę nowego dworca kolejowego Pruszcz Gdański, leżącego przy linii kolejowej nr 9 z Warszawy do Gdańska wraz z zagospodarowaniem otoczenia. O zamówienie ubiega się 11 podmiotów. Prace potrwają 19,5 miesiąca.
Obecny piętrowy dworzec powstał w 1994 r. i – jak ocenia projektant – jest częściowo zdegradowany i znajduje się w złym stanie technicznym. Inwestycja ma na celu „usprawnienie ruchu i przepływu podróżnych przez budynek oraz do-stosowanie powierzchni do obecnego zapotrzebowania oraz nowych funkcji”, a także dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Powierzchnia zabudowy zmniejszy się z 463 m2 do 295,7 m2, a użytkowa – ze 1045,7 m2 do 231,6 m2. Nowy obiekt będzie parterowy, o wysokości 6,8 m. Zaplanowano hol główny z poczekalnią, kasy biletowe, toalety, lokal usługowy oraz przejście do tunelu na perony. Wykorzystane zostaną współczesne i tradycyjne materiały – cegła, szkło i aluminium. Zaprojektowano indywidualny detal elewacji z cegieł. Za projekt odpowiada firma Meritum Projekt.
Dzisiaj (15 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało 11 podmiotów, a budżet określono na kwotę 7,101 mln zł brutto. Najtaniej prace jest w stanie wykonać PRE Elbud Gdańsk, które proponuje 7,276 mln zł brutto. Zakład Remontowo-Budowlany Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego – 7,698 mln zł, Kamaro z Gdańska – 7,749 mln zł, NTSystem z Gdańska – 7,760 mln zł, Merx z Warszawy – 7,850 mln zł, Usługi Ogólnobudowlane B&W z Pruszcza Gdańskiego – 7,870 mln zł, Przembud Gdańsk – 8,495 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Agad z Torunia – 8,925 mln zł, Poleko Budownictwo – 10,076 mln zł, A-Projekt z Warszawy – 19,959 mln zł, ZKM-Asis z Białegostoku – 11,488 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono 588 dni, czyli ok. 19,5 miesiąca. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
mat. PKP SA