W Czerepowcu rozpoczęła się testowa eksploatacja tramwaju 71-923M Bogatyr-M. To dwuczłonowy, w pełni niskopodłogowy pojazd, który został wyprodukowany przez firmę PK Transportnyje Sisitemy.
Tramwaj 71-923M, który ujrzał światło dzienne w zeszłym roku, we wrześniu z powodzeniem zakończył jazdy próbne w Czelabińsku. Teraz pojazd zawitał w kolejnym rosyjskim mieście.
– W przypadku dużej podaży dokonanie wyboru nie jest łatwe. Świetnie, gdy opcji jest kilka, ale jestem pewien, że tak nowoczesny tramwaj nigdy nie był testowany w Czerepowcu. Niedawno pomyślnie przeszedł jazdy próbne w Czelabińsku, otrzymując najwyższe oceny od przedsiębiorstwa komunikacyjne i pozytywne opinie mieszkańców. Jestem przekonany, że mieszkańcy Czerepowca i znawcy miejskiej branży transportowej docenią parametry techniczne, prostotę obsługi, wygląd, wnętrze pojazdu oraz doświadczą komfortu podróży nowoczesnym w pełni niskopodłogowym tramwajem.
Dwuczłonowy, w pełni niskopodłogowy tramwaj Bogatyr-M przeznaczony jest dla tras o średnim napełnieniu. 19,4-metrowy tramwaj, wyposażony w cztery pary drzwi, może przewieźć 138 pasażerów, w tym 45 na miejscach siedzących. Pojazd wyposażony jest we wszelkie współczesne rozwiązania, jak ekrany informacyjne, porty USB dla urządzeń mobilnych, wi-fi, klimatyzacja, rampa dla osób na wózkach, systemy aktywnego i pasywnego wsparcia motorniczego, monitoring, systemy liczenia pasażerów. Baterie pozwalają na przejechanie ponad 1,5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej. Wnętrze wykonane jest z paneli i elementów aluminiowych. Jak podkreśla producent, firma PK Transportnyje Sistiemy, udział krajowej produkcji wynosi 80%, z czego zasadnicza część przypada na obwód czelabiński. Pierwszy wózek jest skrętny.
310-tysięczne miasto znajduje się w północnej części Rosji, w obwodzie wołogdziańskim. Komunikacja tramwajowa w Czerepowcu ruszyła w 1956 r. W mieście znajduje się jedna trasa – z dodatkową pętlą uliczną przy dworcu kolejowym. Uruchomiane są trzy linie.
Spółka PK Transportnyje Sistiemy powstała w 2013 r. Obecnie przedsiębiorstwo oferuje osiem modeli tramwajów o długości od 17 do 35 m, jeden model trolejbusu oraz jeden model elektrobusu. Na rynek rosyjski firma dostarczyła już ponad 500 tramwajów i odpowiada za 95% krajowej produkcji całkowicie niskopodłogowych tramwajów. Przedsiębiorstwo rozpoczęło już produkcję kolejnych prototypowych na rynku rosyjskim modeli tramwajów –
aluminiowego oraz
wąskotorowego, przystosowanego do sieci o rozstawie 1000 mm.