Jak twierdzi Gdynia, zmodernizowane zatoki są „bezpieczne, wygodne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami”. Od 2019 r. zmodernizowano 30 przystanków w mieście.
– Zwiększanie bezpieczeństwa, a jednocześnie unowocześnianie przestrzeni to dla nas jeden z priorytetów. Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z autobusów niskoemisyjnych i trolejbusów – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W ramach prac oddane do użytku zatoki zyskały nie tylko nową nawierzchnię. Piesi w rejonie wyremontowanych zatok, mogą korzystać z równych chodników z profilowanymi krawężnikami, zastosowane zostały tam również elementy zgodne ze standardami dostępności dla osób z niepełnosprawnościami m.in. płyty fakturowane. Przystanki zostały wyposażone w nowe wiaty czy tablice informacji pasażerskiej. W ramach całości projektu zamontowano w sumie 41 takich tablic.
– W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne. Nowa i wytrzymała nawierzchnia zapewnia teraz stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego. Zwiększyło to z pewnością komfort pasażerów komunikacji zbiorowej, a zarazem poprawiło estetykę przystanków – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Modernizację od 2019 roku przeszło w sumie 30 zatok autobusowych w Gdyni:
- Wiklinowa 02 / Chabrowa, kierunek Pustki Cisowskie
- Aleja Zwycięstwa - Harcerska
- Wielkopolska - Lidzka (02)
- Aleja Zwycięstwa - Wielkopolska (04)
- Aleja - Zwycięstwa - granica z Sopotem, kierunek Centrum (01)
- Myśliwska 02 / Chwaszczyńska, kierunek Dąbrowa
- Tymiankowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
- Tymiankowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
- Piołunowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
- Piołunowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
- Pętla Miętowa w Gdyni
- Kameliowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
- Kameliowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
- Paprykowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
- Paprykowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
- Szafranowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
- Szafranowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
- Zespół przystanków Armii Krajowej (01,03)/Władysława IV
- Zespół przystanków Gdynia Dworzec Gł. PKP – Hala (02,04,06)/Jana z Kolna
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa 04/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
- Aleja Zwycięstwa/Powst. Styczniowego/Weteranów, kierunek centrum
Nadzór nad przebudową zatok sprawowali inżynierowie z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Inwestycje zostały dofinansowane ze środków unijnych i Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.