Na razie pociągi WKD dojeżdżają do centrum Warszawy po jednym torze, ale od 3 września ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany na kilka miesięcy. Pociągi dojadą tylko do przystanku Warszawa Reduta Ordona. Utrudnienia są związane z przebudową stacji Warszawa Zachodnia.
Niebawem na stacji Warszawa Zachodnia, przebudowywanej przez PKP PLK, rozpoczną się prace przy ostatnim podziemnym segmencie – znajdującym się pod peronami 1, 2 i 3. Co prawda wrócić ma już ruch pociągów SKM i KM przez podmiejską średnicę – z odjazdami z peronu 4 – ale ze zwiększeniem utrudnień muszą się liczyć pasażerowie WKD.
Na razie i tak – od czerwca – zamknięty jest jeden z dwóch torów wukadki od Warszawy Reduty Ordona do Śródmieścia (nr 2 – w kierunku centrum). Pociągi kursują dwukierunkowo po drugim torze, ze zmniejszoną częstotliwością – co 30 min. – We wrześniu ograniczenia będą dotyczyć już obydwu torów WKD. Pociągi będą dojeżdżać tylko do przystanku Warszawa Reduta Ordona, w obrębie którego zabudowaliśmy już komplet rozjazdów, dzięki którym możliwa jest zmiana kierunku ruchu pociągów. Dalej, do stacji Warszawa Śródmieście WKD, ruch pozostanie wstrzymany. Wszystkie prace w obrębie stacji Warszawa Zachodnia potrwają do połowy 2024 roku – mówi Michał Panfil, prezes WKD. Na razie opublikowany przez przewoźnik rozkład jazdy zakłada odjazdy co 20-30 min.
WKD zawarła porozumienie z Kolejami Mazowieckimi ws. honorowania biletów okresowych WKD w pociągach KM na całym odcinku między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Śródmieście. Dodatkowo w samej Warszawie pasażerowie WKD będą mogli korzystać z autobusów uruchamianych przez ZTM (WKD nie zapewnia oddzielnej linii zastępczej). – Zakładamy, że pasażerowie będą się przesiadać do autobusów zastępczych bądź pociągów KM na przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie – wskazuje prezes.
Nowa organizacja ruchu spowoduje też zmiany w kursowaniu pociągów na pozostałym odcinku wukadki. – Skrócenie linii WKD do przystanku osobowego Warszawa Reduta Ordona wymagać będzie wyłączenia systemu samoczynnej blokady liniowej na całym szlaku od stacji Komorów do stacji Warszawa Śródmieście WKD. W celu zapewnienia maksymalnej częstotliwości kursowania pociągów (co 15 minut w godzinach szczytów przewozowych w dni powszednie) planuje się zorganizowanie w obrębie przystanku osobowego Michałowice posterunku zapowiadawczego, umożliwiającego kontrolę zajętości poszczególnych odcinków torowych – mówi Michał Panfil. Jak dodaje, wprowadzenie dwóch dodatkowych posterunków – Warszawa Reduta Ordona i Michałowice – będzie wymagać zatrudnienia dodatkowego personelu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.